loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جریان شناسی فکری سیاسی صدر اسلام (بین الملل)

5 (1)

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده جواد سلیمانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 210

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110556 10003022
140,000 133,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب جریان شناسی فکری سیاسی صدر اسلام، نوشته جواد سلیمانی است و در انتشارات بین الملل به چاپ رسیده است.

شخصیت‌های جریان‌های صدر اسلام را با ملاک‌های مختلفی می‌توان تقسیم کرد. از باب نمونه، قرابت به رسول خدا(ص)، سبقت در پذیرش اسلام، میزان سهم در جنگ‌ها، عضویت در گروه مهاجرین یا انصار یا خاندان‌ها و قبایل، از اصحاب یا تابعین بودن و شرکت در جنگهای مهم مانند بدر و اُحد را میتوان ملاک‌هایی برای تقسیم جریان‌ها در نظر گرفت.

هریک از محققان تاریخ اسلام، معمولاً با توجه به اهدافشان برخی از این ملاک‌ها را در لابه‌لای کتاب‌ها برشمرده‌اند؛ لکن ازآنجا که هدف نوشتار پیشِ رو، شناختِ نسبت جریان‌های اجتماعی با مکتب اهل‌بیت است، جریان‌های صدر اسلام را با معیار گرایش‌های فکری و سیاسی آنها به اهل‌بیت تقسیم‌بندی کرده است تا از این رهگذر شناسایی جریان‌های مشابه فکری و سیاسی زمانه ما در نسبت با مکتب اهل‌بیت آسان شود؛

زیرا زمانه ما شباهت بسیاری با زمان امامت امام علی(ع) و امام حسن (ع) و امام حسین(ع) دارد و وقایع و جریان‌های دورهٔ ما شباهت‌های چشمگیری با وقایع و جریان‌های دوران امامت آن سه امام حمام دارند و از همین رو دقت در جریان‌های آن دوران شیوهٔ مناسبی برای بصیرت‌افزایی در دوران حاضر به شمار می‌آید؛ به‌گونه‌ای که با نسبت‌سنجی جریان‌های صدر اسلام با اهل‌بیت می‌توان نسبت جریان‌های مشابه امروز را با اهل‌بیت شناسایی کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما