loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی - جلد هشتم: دوران تثبیت (تیر - اسفند 1361)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110557 10003022
450,000 427,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر جلد هشتم از مجموعه تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی است و به دوران تثبیت (تیر - اسفند 1361) اشاره دارد. این کتاب نوشته جواد منصوری است و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

کتاب جلد هشتم از مجموعه تاریخ ایران پس از انقلاب، ضمن تبیین تحولات ایران تا پایان سال 1361، به تشریح چگونگی غلبه­ی نظام جمهوری اسلامی بر مشکلات و بحران­های داخلی و خارجی و سرانجام، نیل به ثبات و استحکام، متعاقب پیروی از رهنمودهای حضرت امام خمینی و با تعقیب فرایند نهادسازی، تحول نهادی و انسجام ساختاری پرداخته است. بخش نخست به جریان­شناسی مارکسیسم و مائوئیسم، سیر تحولات تاریخی، شناخت ایدئولوژی و عملکرد گروه­ ها، سازمان ­ها و احزاب مختلف مارکسیستی در ایران و برخی از انتقادات وارده بر این جریان، اختصاص یافته است.

بخش دوم به توصیف و بررسی تحولات داخلی و پیامدهای خارجی می‌پردازد: تحولات جبهه و جنگ متعاقب پیروزی‌های بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر، تثبیت و استحکام فزاینده و روزافزون نظام جمهوری اسلامی در جبهه ­های جنگ تحمیلی، پیشنهاد صلح از سوی دولت عراق و فشارهای بین ­المللی گسترده برای پذیرش صلح و خاتمه‌دادن به جنگ تحمیلی و ... از محورهای اصلی پژوهش حاضر در جلد هشتم کتاب مجموعه تاریخ ایران پس از انقلاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما