loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب تفحص

ناشر عماد فردا

نویسنده رضا مصطفوی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 71

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

گویند نام ها و نشانی ها از باب شناخت و یافتن است. نام ها آمده اند تا نشانی ها بمانند. ولی سرّ بی نامی و ماندن در چیست؟ آن ها که نامشان گم شد و نشانی شان مفقود، کیستند که ماندگار شدند؟ ماندگار تر از ما که نامی داریم و نشانی ! کتاب تفحص، روایت بی نام و نشان های زمینی است که باید نشانی شان را در آسمان بیابی؛
نامشان : شهید نشانی شان : آسمان !
آسمان مال آن هاست، مجموعه کتاب هایی است که برش های کوتاهی از ماندن، بودن و رفتن کسانی را روایت می کند که مبدا و منشأ حیاتاند، در دل خاک آرمیده اند اما جایگاه آن ها والاست و جایشان در اعلی، زمینی بودند اما زمین گیر نبودند.

آنچه در «کتاب تفحص» آمده است دنیایی است کوچک شده و کوتاه ولی یادمان باشد بعضی حرف ها آنقدر بزرگ اند که گاهی کلمات نمی توانند بار امانتشان را به دوش بکشند. این کتاب مجموعه ای است از خاطرات آقای احمدیان که از بچه های گروه تفحص است.

خیلی گشته بودیم، نه پلاکی، نه کارتی، چیزی همراهش نبود. لباس فرم سپاه به تنش بود. چیزی شبیه دکمه پیراهن در جیبش نظرم را جلب کرد. خوب که دقت کردم، دیدم یک نگین عقیق است که انگار جمله ای رویش حک شده. خاک و گل ها را پاک کردم. دیگر نیازی نبود دنبال پلاکش بگردیم. روی عقیق نوشته بود: «به یاد شهدای گمنام.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما