loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیین زندگی (زمزم هدایت)

ناشر زمزم هدایت

نویسنده علی اصغر الهامی نیا

تهیه کننده پژوهشکده تحقیقات اسلامی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110744 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب آیین زندگی اثر علی اصغر الهامی نیا از انتشارات زمزم هدایت منتشر شده است.

خانواده در اسلام یعنی محل سکونت دو انسان، محل آرامش روانی دو انسان، محل انس دو انسان با یکدیگر، محل تکامل یک نفر به وسیله یک نفر دیگر؛ آن جایی که انسان در آن صفا می یابد، راحتی روانی میابد، این محیط خانواده است، کانون خانواده در اسلام این قدر اهمیت دارد.
«اسلام در بیان قرآن، در چند جا این آفرینش زن و مرد و همزیستی اینها و در نهایت زوجیت آنها را آرامش برای زن و مرد شناخته است»
این انس و صفا و آرامش و تکامل، یا به دیگر تعبیر، اساس سعادت خانواده ها و زمینه تربیت جامعه سالم، در پرتو ایمان، افکار، اعمال و اخلاق نیکو به دست می آید که همگی در مجموعه شریعت مقدس اسلام به شکلی جامع و کامل به بشریت ارائه گردیده است.
عبادت و بندگی، توکل، عفت و پاکدامنی و صبر و مهربانی، تداوم زندگی مشترک زناشویی را ممکن می سازد و محیط خانواده را از هر گونه آسیب محفوظ می دارند. همچنین انجام وظایفه خطیر همسرداری و تربیت فرزند و مدیریت خانه، وظیفه اولیه هر زنی در خانه است. علاوه بر موارد یاد شده، برقراری ارتباط اجتماعی و حل مشکلات خانواده عناوین دیگری است که در خانواده باید مورد دقت قرار گیرد.
این کتاب به منظور آشنا ساختن بیشتر خانواده ها و به ویژه مادران با رهنمود های دین مبین اسلام در استحکام بخشی به نظام خانواده، در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام، تدوین و در اختیار شما بزرگواران قرار گرفته است.
کتاب حاضر در هفت فصل به شرح ذیل می باشد:
فصل اول: ایمان و عبادت
فصل دوم: نقش اخلاق در زندگی
فصل سوم: همسر داری و تربیت فرزند
فصل چهارم: مدیریت در خانه
فصل پنجم: کار و تلاش
فصل ششم: زن در محیط اجتماع
فصل هفتم: حل مشکلات خانواده
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما