loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نخستین مسابقه ی بین المللی کاریکاتور غزه - 1387

International Gaza Cartoon Contest - 2008

ناشر سوره مهر | خانه کاریکاتور

مترجم نیلوفر اربابی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 188

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب مسابقه بین المللی کاریکاتور غزه (1387) از کتاب های تاثیرگذار و تفکر برانگیز است که در باب مظلومیت مردم فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی منتشر شده و بی مناسبت نیست این روزها که رژیم خونخوار و غاصب اسرائیل تهاجم و تجاوز خود را به غزه از سر گرفته بار دیگر معرفی شود.
این کتاب حاصل آثار برگزیده ای است که در مسابقه بین المللی کاریکاتور غزه از نگاه داوران مسابقه «رائد خلیل از سوریه، آموریم از برزیل، هانی عباس از فلسطین، داچوآن زیا از چین، محمدامین آقایی، قاسم لطفی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی از ایران» انتخاب شدند.
کاریکاتور در چنین برهه های حساسی از تاریخ نه تنها به عنوان یک هنر، بلکه همچون رسانه ای هشیار و بیدار عمل می کند و کاریکاتوریست نیز گویی اشک خود را از مصائب جهان به روی بوم و کاغذ می آورد و همین اشک دل است که مخاطب را متاثر می کند و به فکر وا می دارد.

آثار درج شده در کتاب مسابقه بین المللی کاریکاتور غزه (1387) حاوی طنزی تلخ و گزنده اند، کاریکاتوریست ها نیز همچون دیگر مردمی که با وجدانی بیدار به وقایع جهان نگاه می کنند نمی توانند نگاهی از سر سرگرمی به وقایع غزه و مظلومیت مردم فلسطین داشته باشند و به سادگی از کنار جنایات اسرائیل بگذرند. تاثیر کشته و زخمی شدن مردم بی گناه و زنان و کودکان در آثار کاریکاتوریست ها قابل مشاهده است.
مسعود شجاعی طباطبایی دبیر نخستین مسابقه بین المللی کاریکاتور درباره برگزاری این مسابقه می گوید: از آنجا که کاریکاتور به مثابه یک رسانه تصویری تاثیر عمیقی در مردم دنیا دارد و کاریکاتوریست ها همواره قشر فرهیخته و حساس به مسایل سیاسی و اجتماعی بوده اند، بعد از حملات اسراییل به غزه و محاصره این منطقه بر آن شدیم تا کاریکاتوریست ها را به حمایت از مردم غزه و واکنش در برابر جنایات صهیونیست ها دعوت کنیم که نتیجه آن حضور 350 هنرمند با 2520 اثر از 65 کشور دنیا بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما