loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فمینیست نباش؛ نامه اقتصاددانی به دخترش

5 (1)

ناشر نقد فرهنگ

نویسنده برایان کاپلان

مترجم منصور عسکری

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 123

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110830 10003022
115,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب فمینیست نباش؛ نامه اقتصاددانی به دخترش اثر برایان کاپلان از انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده است.

آیا فمینیسم جنبشی آزادی‌بخش است یا ایدئولوژی‌ای که بنا به طبیعتش برحسب سازوکارهای قدرت عمل می‌کند و به‌وقت لزوم بر چهرۀ حقیقت هم خاک می‌پاشد؟ چرا فمینیسم، به‌رغم شهرت و چیرگی‌اش، به تعریف مشخصی تن نمی‌دهد و در هالۀ مفاهیم کلی و همه‌پسندی چون برابری و حقوق زنان پیچیده شده است؟ و سرانجام فمینیسم برای زنان چه به ارمغان آورده و چگونه نهادهای اساسی جامعه، از قبیل خانواده و دانشگاه، را متأثر ساخته است؟ کتاب حاضر می‌کوشد تصویری دستکاری‌نشده از فمینیسم عرضه کند. مقالات کتاب، که با نامۀ اقتصاددانی به دخترش آغاز می‌شوند و همگی متعلق به دو سه سال اخیرند، کندوکاوهای جدی و روزآمدی هستند در کارنامۀ یکصدسالۀ فمینیسم. اگرچه همۀ مقالات لحنی پژوهشی و علمی دارند و به دست محققان و دانشگاهیان به نگارش درآمده‌اند، نمونه‌ای از یک متن جدلی موفق نیز در مجموعه گنجانده شده تا خواننده تصور جامع‌تری از متون انتقادی امروز به دست آورد. در نهایت، با خواندن کتاب می‌توان به پاسخ پرسشی نزدیک شد که ملاک عمدۀ ارزیابی فمینیسم است: آیا فمینیسم توانسته کیفیت زندگی زنان را بهبود بخشد و آنان را راضی‌تر و خشنودتر سازد؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما