loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنگ بدون صلح: رمانی واقعی از عملیاتی بایکوت شده در بقاع غربی لبنان

ناشر روایت فتح

نویسنده نصرت الله محمودزاده

ویراستار نجمه حسینیان فر

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 214

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110863 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

همزمان با تشدید درگیری‌های رژیم صهیونیستی در منطقه با حماس،فلسطین و لبنان کتاب جنگ بدون صلح توسط انتشارات روایت فتح منتشر شد.

صبحگاه 26 آوریل 1988 نیروهای مقاومت حزب‌الله وارد منطقه هارداو در جنوب لبنان می‌شوند و در حمله‌ای غافلگیرانه به یگانی از ارتش اسرائیل ضربه سختی وارد می‌کنند. شش روز پس‌ازاین ماجرا عملیات «قانون و نظم عملیاتی» با هدف تصرف دهکده میدون در بقاع غربی لبنان برنامه‌ریزی می‌شود.

اغلب، جنگ‌های نامنظم در بقاع غربی به روستای میدون خلاصه می‌شود، نقطه رهایی نیروهای حزب‌الله برای نفوذ به داخل خاک اسرائیل. برخلاف تصور نیروهای صهیون عملیات طولانی می‌شود و پیچیده. حتی خود شارون هم به میدان می‌آید. گردان‌ها، تانک‌ها و بالگردهای اسرائیلی در مقابل چند نیروی بی سلاح لبنانی.
نتیجه این جنگ معلوم است: پیروزی اسرائیل در نبرد با چند جوان لبنانی. اما به جای تبلیغات و بوق و کرنا، این پیروزی غرورآفرین برای همیشه در بایکوت خبری قرار می‌گیرد. راستی چرا؟

کتاب جنگ بدون صلح، رمانی واقعی از عملیاتی بایکوت شده در بقاع غربی لبنان است. این کتاب نوشته نصرت الله محمودزاده است و در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

گفت: کمتر جنگ اعتقادی پیدا می‌شود که با صلح پایدار پایان یابد. هرچه آتش این نوع جنگ‌ها شعله‌ورتر می‌شود، کینۀ اعتقادات عمیق‌تر خواهند شد. یهود بنا ندارد با هیچ آئینی کنار بیاید.

یکی از سیب‌های درشت و قرمز را برداشت و چهار قاچ کرد و بدون اینکه پوست بکند، گاز زد: وقتی یهودی‌ها در جریان هولوکاست شکست را پذیرفتند که جربزۀ جنگیدن با نازی‌ها را نداشتند، یعنی جایی جز اردوگاه‌ مرگ برایشان پیش‌بینی نشده بود. اما امروز خیلی راحت تا قلب بیروت پیشروی می‌کنند.
این اسرائیل نیست که راحت پیشروی می‌کند، بلکه عرب‌ها خیلی راحت عقب‌نشینی می‌کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما