loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترانه های وطن و تبعید 1: گزینه شعر معاصر فلسطین

ناشر سوره مهر

مترجم موسی بیدج

گردآورنده کتاب موسی بیدج

شاعر جمعی از شاعران

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 498

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110877 10003022
495,000 470,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جلد اول کتاب ترانه های وطن و تبعید: گزینه شعر معاصر فلسطین که توسط موسی بیدج گردآوری و ترجمه شده است و در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

شعر کلماتی است که در زمان و مکان سفر می‌کند. اگر در معنی آن صداقت باشد، این سفر ابدی خواهد بود و سرچشمه‌ای خواهد شد که انسان از آن نور معرفت بنوشد. شاعر راستین آیینه‌ای است که کجی‌ها و کاستی‌ها را نشان می‌دهد و به سوی کمال و زیبایی دعوت می‌کند.

این مجموعه دو جلدی، در برگیرنده سروده‌هایی از نام‌آوران شعر فلسطین است که ترانه‌های خود را در وطن و در تبعید سروده‌اند. این شاعران تمام عمر خود را در بازسرایی آرمان خود و مردم‌شان سپری کردند.

بیدج در مقدمه کتاب آورده است که «از شعر فلسطین، تا کنون، به ترجمه آثار دو شاعر به نام‌های محمود درویش و معین بسیسو بسنده شده است و از دیگر شاعران پرآوازه این دیار جز ترجمه‌هایی پراکنده در دست نیست.»

در جلد اول مجموعه ترانه های وطن و تبعید: گزینه شعر معاصر فلسطین، 5 دفتر شعر از «عزالدین المناصره»، «معین بسیسو»، «محمود درویش»، «سمیح القاسم» و «توفیق زیاد» به چاپ رسیده است.

میان من و تو
دو قطره اشک
و شعری تبعیدی‌ست
و خون ما
سنبله‌وار
بر کشتزاران نقش شده است
ای فرزند مدارهای دور دست
ای داماد بادام و لیمو
مدار درونی‌ات بر چه منوال
عروس سپید تو در چه حال است
و حال و هوای تو
در تبعید دور دست؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما