loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازگشت به حیفا

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده غسان کنفانی

مترجم انسیه سادات هاشمی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 92

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110894 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بازگشت به حیفا، نوشته غسان کنفانی است و با ترجمه انیسه سادات هاشمی در انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.
خانواده های فراوانی در فلسطین در آن روز ها از هم پاشیدند، مادران زیادی کشته شدند، پدران زیادی مفقودالاثر شدند و هرگز خبری از آن ها به خانواده هایشان نرسید، سرمایه های خانواده هایی که با یک عمر تلاش جمع شده بود در ساعاتی به باد رفت، آبرومندان و بزرگانی ناگهان تبدیل به آوارگانی شدند که جز لباس تنشان هیچ به همراه نداشتند؛ و از همه اینها بالاتر، عزیزان فراوانی برای همیشه در خاک خفتند. همه این اتفاقات، بخش هایی از ماجرای موسوم به «النکبه» یا «از دست رفتن فلسطین و برپایی اسرائیل» در سال 1947-1948 بود.

غسان کنفانی (1936-1972)، نویسنده شهیر فلسطینی، را به عنوان یکی از راویان سرگذشت فلسطین و فلسطینی ها در دوران معاصر می شناسند. کنافی، غلاوه بر فعالیت های شاخص ادبی، در زمینه مبارزه با اشغالگران کشورش نیز فعال بود و دست آخر، جان گرامی خود را بر سر همین راه نهاد و به دست اسرائیلی ها (طی تروری در شهر بیروت) کشته شد.

کتاب بازگشت به حیفا، که اکنون ترجمه آن را در دست دارید، نه تنها یکی از مشهور ترین آثار غسان کنفانی، که یکی از نامورترین آثار ادبی فلسطین، و حتی ادبیات معاصر عربی است و توانسته نمایی از ماجرای «النکبه» را به زیبایی در لباس داستانی بلند به تصویر بکشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما