loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نوآوری های سیاسی امام خمینی (ره)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110913 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نوآوری های سیاسی امام خمینی اثر علی داستانی بیرکی از انتشارات پژوهشکده امام خمینی ره و انقلاب اسلامی منتشر شده است.
وقتی صفحات تاریخ را ورق می زنیم قیام هایی را می بینیم که پدید آورندگان آن اندیشمندان مسلمان با هدف اصلاح و تغییر و نوگرایی بوده اند و هر چه بیشتر آنها را مطالعه می کنیم، در می یابیم که نهضت مردمی ایران به رهبری امام خمینی از نوع دیگری است که بر همه آنها پرتو می افکند و در راس این هرم قرار دارد.

واقعیت این است که طرح امام ،طرحی جامع و مانع و همه جانبه نگرست که تمام واقعیت های اجتماعی و سیاسی و... را به طور ریشه ای و اساسی در برمی گیرد و تمام اهداف آن در جهت استحکام و استقرار اسلام ناب، جامع، متمدن و مترقی است.
امام هیچ گاه ادعا نکرد که فکر و ایده جدیدی را ابداع کرده، بلکه ایشان غبار غفلت و نادانی را از هویت اسلامی زدود و آن را احیا و متناسب با مقتضیات زمان مطرح نمود و تنها کسی بود که در میان فقها و سیاست مداران بدین امر مبادرت ورزید و از احکام قرآن و سنت، احکام جدید و به روز استنباط کرد، به طوری که اسلام و قرآن را به جهان و جهانیان شناساید.
ایشان با نوآوری، اجتهاد پویا، تجدید و احیاگری، اسلام را طوری معرفی کرد که تمام جوانب فکری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و... را در بر می گرفت، باید به جرئت اذغان داشت که موضوع و طرح ایشان تعریفی نو از اسلام بود که در آن نه تفریط بود و نه افراط، امام هرگز نوگرایی را نقطه مقابل اجتهاد نمی داند.
بلکه با نوآوری و اندیشه پویا، اسلام را وارد مرحله جدیدی از اندیشه و معرفت کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما