loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیست پرسش درباره علم دینی

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده حمید پارسانیا

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 684

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111147 10003022
340,000 323,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بیست پرسش درباره علم دینی اثر حمید پارسانیا از انتشارات پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.
علم دینی به‌طورعام و علوم اجتماعی اسلامی به‌طورخاص، مفاهیم نوینی هستند که کاربرد آن در دوران معاصر به پنج دهۀ اخیر بازمی گردد و استفاده از این مفاهیم، مربوط به سومین مقطع از مقاطع مواجهۀ جهان اسلام با جهان مدرن است.
ورود ادبیاتی که عقلانیت و علم اسلامی را از موضع سوژه و عقلانیت مدرن به نقد می کشید، سنت فکری اسلامی را جهت دفاع از هویت علمی و عقلی خود، ناگزیر به عرصۀ منازعات علم دینی و عقلانیت اسلامی وارد ساخت و بدین‌ترتیب در دهه های پس از انقلاب مسئلۀ علم دینی و اسلامی مستقل از مباحثی که در جهان اسلام شکل گرفته بود، فعال شد. ویژگی جریان علم دینی و اسلامی در ایران، در مقایسه با جریان‌های دیگری که پیش از آن در جهان اسلام شکل گرفته بود، تغذیه آن از سنت عقلی و فلسفی شیعی است. مباحثی که حضرت آیت‌الله جوادی آملی در سه دهۀ اخیر در این زمینه مطرح کرده اند، نمونۀ برجسته از ورود بنیان‌های فلسفی صدرایی به مباحث علم دینی و عقلانیت اسلامی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما