loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیدگاه‌ های نوین قانون تاریخی (متفکران غربی و اسلامی) و رویکردی قرآنی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده سید ضیاءالدین میرمحمدی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 135

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111150 10003022
81,000 77,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب دیدگاه‌ های نوین قانون تاریخی (متفکران غربی و اسلامی) و رویکردی قرآنی اثر سید ضیاءالدین میرمحمدی از انتشارات حوزه و دانشگاه منتشر شده است.
فلسفه نظری تاریخ از سنخ و گونه‌های فلسفه‌های مضاف به امور هست که در آن تاریخ و پدیده‌های تاریخی با رویکرد فلسفی مورد مطالعه و معرفت قرارمی گیرد. قانونمندی تاریخ از مسئله‌های اساسی و کاربردی فلسفه نظری تاریخ هست‌. در این تحقیق دیدگاه‌های ناظر به قانونمندی تاریخ از نظرگاه فیلسوفان تاریخ غربی و جهان اسلام مورد معرفت و مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین در این تحقیق مسئله و مقوله قانونمندی تاریخ با رویکردی قرآنی مورد توجه و تأمل قرار می‌گیرد.
ضمن بیان سیر اجمالی تطور قانونمندی تاریخ ازمنظر فیلسوفان تاریخ غربی، قانونمندی تاریخ از نظرگاه اسوالد اشپنگلر و آرنولد جوزف توین بی با تفصیل بیشتری تبیین و نقد می‌شود. در ادامه تحقیق ضمن بیان اجمالی قانون‌مندی تاریخ از منظر متفکران جهان اسلام، دیدگاه شهید مطهری و شهید صدر در مسئله قانونمندی تاریخ، با تفصیل بیشتری تبیین و نقد می‌شود. در پایان تحقیق، بررسی ماهیت قانونمندی تاریخ، روش و شیوه قانونمندی تاریخ و ویژگی‌های قانون تاریخی با رویکردی قرآنی تبیین اجمالی می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما