loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تربیت جنسی کودکان: آشنایی با مراحل رشد جنسی کودکان

آموزش نه گفتن جهت پیشگیری از سوء استفاده جنسی از کودکان / پرورش و تربیت کودک

ناشر موسسه نشر و تحقیقات ذکر

نویسنده رگینا فینکه

مترجم لی لا لفظی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111197 10003022
59,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تربیت جنسی کودکان: آشنایی با مراحل رشد جنسی کودکان اثر رگینا فینکه از انتشارات ذکر منتشر شده است.
ما همیـشه نمی‌توانـیم مراقـب بچه‌ها باشیم اما می‌توانـیم آنان را افـرادی قـوی تربیـت کـرده و تا رسـیدن به امنیـت و اطمیـنان هـمراهی‌شـان کنـیم. قـوی کـردن کودکان بهترین روش برای حفاظت از آنان در برابر سوءاستفاده است. این مسئله در کردار و رفتار فرد نمایان می‌شود. این حالت به کودک اجازه می‌دهد تا اگر تماس، نگاه یا حرفی به‌نظرش درست و خوشایند باشد یا نباشد، بتواند آن را به‌خوبی احساس کند. این احساس به کودک کمک می‌کند که وقتی فردی قصد نزدیک شدن به او را دارد، «نه» بگوید و از خودش محافظت کند. بچه‌ها برای این منظور باید بیاموزند، با اعتماد به‌نفس و عزت‌نفس با بدن، جنسیت و احساسات خود چگونه برخورد کنند. بنابراین مهم است که:

کودک تجربه کند: من منم و این خوب است. بدن خودش را بشناسد و برای سؤال‌هایش جواب بگیرد. بدنش را دوست بدارد و با آگاهی متوجه این مسئله بشود که: بدنم مال من است. متوجه بشود احساساتش مهم و دو دسته‌اند: احساسات خوشایند و ناخوشایند. بداند: «می‌توانم نه بگویم و به خودم اعتماد داشته باشم.» کودکان برای این منظور به حمایت و پشتیبانی والدین خود نیاز دارند.
ایـن کتاب به والـدین اطمیـنان خاطر می‌دهـد و مسایل مهم و اسـاسی، هم‌چنـین اطـلاعات و اندرزهای خـوبی به ‌آنان ارایـه می‌دهـد. ایـده‌ها، بـازی‌ها، قـصه‌ها، شعرها و تمرینات ارزشمندی در این کتاب هست که به والدین برای درک بدن و کسب تجارب مهم توسط خود کودک کمک می‌کند تا: با کودکان صحبت کنند و به سؤالاتشان پاسخ دهند.
کودکان را به‌روشی مفید و سازنده با موضوعات بدن، جنسیت و احساسات آشنا کرده و آنان را قوی و سرسخت کنند؛ زیرا قوی شدن کودکان بهترین راه پیشگیری است. رگینا فینکه دارای فوق‌دیپلم علوم‌تربیتی است. او به عنوان مشاور در مؤسسه‌ی تخصصی کودکان در برلین و براندنبورگ فعالیت می‌کند. وی هم‌چـنین مسئول پاسخگویی به نامـه‌ها و سؤالات مهم و ضروری والدین است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما