loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

به قلم سوگند: سرگذشت نامه و یادداشت های نویسنده بسیجی شهید حبیب غنی‌پور

بیست و هفتی ها 35

ناشر مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت (نشر 27)

نویسنده گلعلی بابایی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 408

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111204 10003022
190,000 171,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«به قلم سوگند» زندگی‌نامه شهید حبیب غنی‌پور به قلم گلعلی بابایی است.

سردار گلعلی بابایی یکی از نویسنده‌های خوش قلم و صاحب‌ نام ادبیات پایداری هستند که پیش و بیش از نویسنده بودن باید او را یک رزمندۀ دوران دفاع‌مقدس و راوی سیرۀ شهدا بدانیم. خوشبختانه تاکنون آثار بسیاری از وی چاپ و در اختیار علاقمندان به حوزۀ ایثار و شهادت قرار گرفته است. بابایی پاییز 1402 کتابی با عنوان «به‌قلم سوگند» را منتشر کرد که هم سوژه و هم خود کتاب ماجرای شنیدنی و جالبی دارد. استاد داستان نوشتن این کتاب را در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ های کشور این‌ طور بیان کرده‌اند:

یکی از آرزوهای من همواره این بود که درباره مسجد جوادالائمه(ع) که خاستگاه اصلی من و خیلی از رفقای شهید و زنده‌ام بوده و هست، کتابی بنویسم. در سال 1394 پیشنهادی از طرف بسیج هنرمندان به من شد و از من خواستند کتابی در خصوص زندگی نویسنده بسیجی شهید حبیب غنی‌پور از فعالان کتابخانه مسجدمان بنویسم.

وقتی با این پیشنهاد مواجه شدم، احساس کردم نوشتن درباره شهید حبیب غنی‌پور یعنی تاریخ مسجد پربرکت جوادالائمه(ع) را نوشتن و این تنها به مسجد محدود نمی‌شد، بلکه خصلت‌های انسانی بزرگان این مسجد مانند حجت‌الاسلام غلامرضا مطلبی پیش نماز مسجد، شکرالله صابری خادم و پدر شهید، فرج الله سلحشور (فیلمساز)، امیرحسین فردی (نویسنده) و هادی علی‌اکبری (اولین مسئول کتابخانه مسجد) را شامل می‌شد. دیدم این امر به واقع تحقق همان آرزوی قلبی و همیشگی من است.
اعتقادم این بود، شهید حبیب غنی‌پور مثل خیلی از بچه‌ های مسجد، با بالا آمدن هر خشت و آجر مسجد جوادالائمه(ع) قد کشید، بزرگ شد و شیوه زندگی کردن و نوشتن را آموخت. همین دلیلی شد که با اشتیاق دست به قلم شوم.

حاصل کار کتابی به اسم «قلمی به رنگ خاک» است که زندگینامه شهید حبیب غنی‌پور است. این کتاب در هفدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس اثر برگزیده در بخش مستندنگاری شناخته شد. متاسفانه با اینکه در سال‌های بعد کتاب مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و در بازار نشر نایاب شد، اما اقدامی برای چاپ مجدد آن صورت نگرفت. اکنون پس از گذشت بیش از 6 سال از نایاب شدن آن اثر، تصمیم گرفتم بار دیگر زندگینامه و خاطرات روزنوشت شهید حبیب غنی‌پور را مورد باز نویسی قرار داده و آماده چاپ کنم.

«به قلم سوگند» توسط انتشارات 27 بعثت منتشر و روانۀ بازار شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما