loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جرعه ای از دریا - جرعه ششم: جایگاه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی (ره)

ناشر البیان

نویسنده عبدالکریم فرحانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 136

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111257 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
85,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب جرعه ای از دریا - جرعه ششم: جایگاه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی اثر عبدالکریم فرحانی از انتشارات البیان منتشر شده است.
بسیاری از فقهای پیش از امام خمینی‌(ره) معتقدند ولایت فقیه، مسئله‌ای فقهی است و سپس بحث می‌کنند که چه ادله‌ای بر ولایت فقیه وجود دارد. اما حضرت امام‌(ره) معتقدند سنخ این مسئله، کلامی ‌است و باید در علم کلام مورد بحث قرار بگیرد. ایشان می‌فرمایند: «همان چیزی که در علم کلام دلیل بر مسئله “امامت” است، همان دلیل بر لزوم حکومت در عصر غیبت نیز دلالت دارد.» با این نگاه، مسئله ولایت فقیه از علم فقه خارج و وارد علم کلام می‌شود.
یکی از نتایج کلامی‌ شدن مسئله ولایت فقیه، مطلقه شدن آن و سپس مقدم شدن آن بر همۀ احکام شرعی است؛ تا جایی که ایشان می‌فرمایند: «این‌گونه نیست که اسلام فقط احکام باشد؛ بلکه می‌توان گفت اسلام، حکومت با تمام شئون آن است و احکام، قوانین اسلام و شأنی از شئونِ حکومتند؛ بلکه مطلوب اصلی، همان حکومت است و احکام، مطلوبات بالعرض و وسایلی برای اجرای حکومت هستند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما