loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون - جلد سوم: من به قدرت رسید (از رنسانس تا روشن گری)

4 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11129 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که سومین مجلد از مجموعه پنج جلدی «روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون» می باشد، با تشریح آغاز رنسانس، به تبیین چگونگی فاصله گرفتن دنیای غرب از فضای دین و کلیسا می پردازد و نشان می دهد چگونه کلیسا قدرت خود را از دست می دهد و با جدایی از ایمان و اندیشه های خدا محوری، منٌیت های انسانی غلبه می یابد تا زمانی که عصر انقلاب ها فرا می رسد.
اقتصاد رنسانسی و کشف آمریکا، دین و کلیسا، هنر و ادبیات، هنر و فرهنگ، اقتصاد و صنعت، آغاز دوران جدید، نقاشی و نگارگری، اندیشه های ماکیاولی، سیاست در رنسانس، فرهنگ و اندیشه، از موضوعات و عنوان های فرعی این نوشتار به شمار می روند.

سال هاب بعد از قرون وسطی را رنسانس (بازگشت) می نامند. سال هایی که در آن اروپایی ها بعد از هزار سال دوباره به سمت ارزش های روم و یونان برگشتند. اوایل رنسانس کلیسا هنوز پر قدرت بود اما حتی کشیش ها هم بر اساس دستورات مسیحست زندگی نمی کردند. آموزه های کتاب مقدس بین مردم رایج بود، ولی به آن عمل نمی شد.
اواخر قرون وسطی سوالاتی مطرح می شد که کلیسا پاسخ قانع کننده ای برای آن ها نداشت. کم کم کلیسا قبول کرد فقط به آموزش علوم دینی (آن هم به عده ای خاص) بپردازد و طب، نجوم، اخلاق، کشور داری و ... را به دیگران بسپارد. این دیگران اما از شک شروع کردند. دوران باور و ایمان برایشان به پایان رسیده بود و دنبال فهم همه چیز با استدلال و عقل خودشان بودند. آن ها که شک می کردند به این جا رسیدند که حداقل در آن که شک می کند، نمی شودشک کرد چون «کسی هست که شک می کند!» این را دیگران پایه اندیشه و عمل شان قرار داده و بسطش دادند. در این بسط منیت انسان از همه چیز مهم تر شد، حتی از خدا و این چنین من به قدرت رید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما