loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست و گفتگوی دینی

اسلام و مسیحیت در دوران جدید

ناشر اطلاعات

نویسنده محمد مسجدجامعی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 316

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111355 10003022
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب سیاست و گفتگوی دینی اثر محمد مسجد جامعی از انتشارات اطلاعات منتشر شده است.
به لحاظ تاریخی، کمتر کشور و تمدنی همچون ایران واجد عناصر مشترک با عموم ادیان ابراهیمی و آسیایی است. این موقعیت ممتاز به ما کمک می‌کند تا بتوانیم رابطۀ فعالی با عموم ادیان و مذاهب داشته باشیم. در دورانی که همگان از گفتگوی دینی و گفتگوی تمدنی صحبت می‌کنند و بدان نیاز دارند، کشوری چون ایران می‌باید سیاست فعال‌تر و همکارانه‌تری داشته باشد. این کتاب عمدتاً در همین زمینه است و بیشتر ناظر به روابط درونی شاخه‌های مختلف مسیحی در دوران معاصر و روابط متقابل دین و جامعه و فرهنگ و سیاست در موقعیت جدید و نیز رابطۀ اسلام و مسیحیت است. بی شک برای تنظیم رابطۀ دینی خود با ادیان دیگر، می‌باید شناختی دقیق و همه‌جانبه از آنها داشت و کشور ما در موقعیتی قرار دارد که اتخاذ یک سیاست فعال دینی می‌تواند به گسترش و تعمیق مناسبات سیاسی و به افزایش حضور و نفوذ بین‌المللی و منطقه‌ای‌اش کمک کند.در طی مقالات و مصاحبه‌های کتاب، بارها دربارۀ کلیسای ارتدوکس و موقعیت و مسائل آن صحبت شده است. همچنان‌که تلاش شده است تا تنوع و تکثر و مسائل و مشکلات درونی جهان مسیحی نشان داده شود و اینکه ریشه‌های آنها چیست و دلایل توافق‌ها یا عدم توافق‌ها و بلکه تنشها و تشنج‌ها کدام است و تحولات پس از دوران جنگ سرد در این میان چه نقشی داشته است؛ و رابطۀ هر یک از آنها با اسلام و مسلمانان چگونه است و هر کدام تا چه اندازه به آن نزدیک یا از آن دورند؛ شباهت‌های تاریخی و تمدنی هر یک از آنها با تاریخ و تمدن اسلامی و اخلاق و روحیات و احساسات مسلمانان تا چه میزان است و ملاحظات سیاسی و اجتماعی هر یک در نزدیک شدن به اسلام چیست و تحت تأثیر چه عواملی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما