loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مستند رادیویی به زبان آدمیزاد 2

راهنمای عملیاتی گزارش و مصاحبه برای مستند رادیویی از صفر تا صد

ناشر سروش

تحقیق و تنظیم کتاب مهدی آذری | زهرا صفاییان

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 90

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111373 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مستند رادیویی به زبان آدمیزاد 2 با تلاش مهدی آذری و زهرا صفاییان تهیه شده و انتشارات سروش آن را چاپ کرده است.

اولین مستند رادیویی ثبت‌شده را باید مربوط به سال 1937 و موضوع سقوط بالن هیندنبرگ و پس‌از آن مجموعه‌ی شش‌ماهه CBS در سال 1939 با عنوان «همه آمریکایی‌ها... همه تازه‌واردها...» با موضوع زندگی جوامع کوچ‌نشین به آمریکا دانست. البته فراموش نکنیم که این اولین مستندهای رادیویی را اگر امروز بررسی کنیم، شاید هرگز در ساختار مستند نگنجانیم، اما این دلیل نمی‌شود که حرکت تاریخی‌شان را فراموش کنیم.
چند سال پس از جنگ جهانی، شبکه‌ها یکی‌یکی به موضوع مستند رادیویی علاقه‌مند شدند، درحالی که تا همان موقع برنامه‌سازی رادیو در دیگر ساختارها حدود نیم قرن سابقه داشت. در دهه 70 میلادی و با به‌وجود آمدن رادیوی عمومی ملی در آمریکا، در سال 1971، دوباره مستندهای رادیویی به شیوه‌‌ای غیرتجاری و آموزشی تغییر ماهیت دادند و در مدت کوتاهی برنامه‌هایی چون «همه آنچه مطالعه شده» شیوه‌های خلاق برنامه‌سازی مستند در قلمروی رادیو را توسعه بخشیدند.
کتاب پیش رو یک راهنمای عملیاتی گزارش و مصاحبه برای مستند رادیویی از صفر تا صد است که به تبیین ماهیت مستند رادیویی، تاریخ نخستین برنامه‌سازی رادیویی به این شیوه، بررسی ابعاد مختلف مستند رادیویی، منابع و شیوه‌های ساخت چنین برنامه‌ای، مفهوم عنصر بنیادین روایت در مستند رادیویی و گونه‌شناسی انواع مستند رادیویی پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما