loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ارتقای هویت دینی نوجوانان با رویکرد روان‌ شناختی

ناشر اخلاق و تربیت

نویسنده فرزاد صیادی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 132

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111380 10003022
110,000 104,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ارتقای هویت دینی نوجوانان با رویکرد روان‌ شناختی اثر فرزاد صیادی از انتشارات اخلاق و تربیت منتشر شده است.
تحول شخصیت در نوجوانی در قالب فرایند هویت‌یابی آغاز می‌شود. هویت‌یابی در واقع، تلاشی جستجوگرانه در نوجوان است که در پیِ تجهیز دستگاه شناختی نوجوان به تفکر انتزاعی رقم می‌خورد و نتیجه‌اش حصول دیدگاهی جامع از «خود»، «هدف از زندگی»، «ارزش‌های زندگی» و «نقش خدا در زندگی‌» خواهد بود.
هویت دینی نیز در ذیل جریان هویت‌یابی کلی برای نوجوان مطرح می‌شود. در واقع، هویت دینی فلسفه زندگی و حیات فرد را تشکیل می‌دهد. این هویت که با فطرت کاملاً در ارتباط است، در ابتدا و مستقل از هرگونه یادگیری، تمایل به عبادت و بندگی خدا را در فرد ایجاد می‌کند؛ سپس با رشد و تقویت در فرد، احساس تعهد و مسئولیت در قبال باورها، ارزش‌ها و مناسک یک مکتب را به دنبال می‌آورد. شکل‌گیری هویت دینی بدین معنا، می‌تواند دیگر بخش‌های هویتی فرد را تحت‌الشعاع قرار دهد و منشأ اثر در حوزه‌های اعتقادی، اخلاقی و عملیِ او گردد.
در کتاب حاضر تلاش شده بر اساس دو مبنای دینی و روان‌شناسی، به تحلیل هویت، هویت دینی و هویت‌یابی در دوره نوجوانی توجه شود و بسته‌ای آموزشی جهت ارتقای سطح هویت دینی در نوجوانان ارائه گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما