loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب اسلامی در لارستان

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده رسول احمدلو

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 530

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111466 10003022
350,000 332,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

لارستان به‌دلیل قرارگرفتن در پس‌کرانه‌های شمالی خلیج فارس و وجود خاندان آیت‌الله حاج سید عبدالحسین نجفی لاری و نقش‌آفرینی این خاندان در مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی جایگاه ویژه‌ و برجسته‌ای در تاریخ معاصر کشور دارد. در آستانه‌ی انقلاب مشروطه، آیت‌الله لاری با تأسیس حکومت اسلامی در این ناحیه و همچنین مبارزات خستگی ناپذیر با استعمار خارجی و استبداد داخلی، روحیه‌ی ظلم‌ستیزی را در این منطقه نهادینه ساخت.

این روحیه‌ی مبارزاتی پس از فوت ایشان در میان خاندان و شاگردان ایشان و همچنین اهالی لارستان تداوم یافت. از جمله‌ی این شخصیت‌ها می توان به حضرات آیات سید عبدالمحمد آیت‌اللهی، سید علی اصغر موسوی لاری، سید عبدالعلی آیت‌اللهی، سید مجتبی موسوی لاری و سید محمدحسین نسابه اشاره کرد که در رخدادهای نهضت اسلامی مانند قیام پانزده خرداد، تبعید حضرت امام خمینی، قیام 19 دی ماه مردم قم و قیام 29 بهمن مردم تبریز و... زعامت اقشار مختلف مردم منطقه را برعهده داشتند.

در کتاب انقلاب اسلامی در لارستان تلاش شده تا عناصر سازنده در شکل‌گیری روند انقلاب اسلامی در لارستان از قبیل طوایف و عشایر منطقه، تجار، بازاریان، فرهنگیان و کانون‌های اصلی فعالیت آنان‌تا تثبیت نظام اسلامی بررسی شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما