loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسش از موعود

ناشر موعود عصر (عج)

نویسنده ابراهیم شفیعی سروستانی

تعداد صفحات : 152

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11154 10003022
80,000 76,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بی تردید پرسش های مختلفی درباره ی زندگی و شخصیت امام مهدی(ع) در اذهان مردم وجود دارد. پرسش هایی که هر از چند گاه در میان دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار، مطرح و به دغدغه ذهنی آنها تبدیل میشود. با توجّه به فراوانی کسانی که در مجالس و محافل مختلف به طرح این پرسش ها می پردازند در کتاب پرسش از موعود به چهارده پرسش مطرح درباره ی شخصیت، زندگی، غیبت و ظهور امام مهدی(ع) پاسخ داده شده است. در ارائه ی پاسخ ها به این نکات توجّه شده است:
1. بررسی همة جوانب موضوع؛
2. بهره گیری از منابع متقن و دست اوّل؛
3. روانی و سادگی بیان.
گفتنی است، پرسش های پاسخ داده شده در کتاب حاضر، بر اساس میزان طرح آنها در محافل و نشست های دانش آموزی و دانشجویی که مؤلّف در آنها حضور داشته است و همچنین نامه های رسیده به دفتر مجلّه موعود گزینش شده اند.

عناوین اصلی کتاب عبارتند از:
فلسفة غیبت صغرا؛ عمر طولانی امام مهدی(ع)؛ همسر و فرزندان امام زمان(ع)؛ محلّ اقامت امام عصر(ع)؛ جزیرة خضرا؛ یاران امام مهدی(ع) در دوران غیبت؛ ملاقات با امام زمان(ع)؛ تعیین وقت برای ظهور؛ تشخیص و تطبیق نشانههای ظهور؛ ظهور و پر شدن جهان از ظلم و جور؛ خشونت در عصر ظهور؛ انتقامگیری از خون شهیدان کربلا؛ مدّت حکومت امام عصر(ع)؛ وفات یا شهادت امام عصر(ع)؛ فتنة دجّال.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: امام علی(ع) در بیانی زیبا ویژگی موضوع هایی را که شایسته است انسان در پی دانستن آنها باشد، اینگونه برمی شمارد:«تنها درباره چیزی پرسش کن که ناچار از دانستن آنی و هیچ عذری در ندانستن آن نداری.»

با توجّه به ویژگی یاد شده در برخورد با پرسشهای مختلفی که در زمینه موضوع مهدویت و انتظار مطرح می شود، برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی و گرفتار شدن به دغدغه های فکری بی حاصل، پیش از هر اقدام باید از خود پرسید:

1. آیا موضوع این پرسش از جمله موضوعهای مرتبط با معرفت امام زمان(ع) است که ما به دانستن آنها موظّف شدهایم؟
2. آیا یافتن پاسخ این پرسش، ما را به اطاعت امام زمان(ع)، نزدیکتر و از مخالفت او دورتر میسازد یا خیر؟

در صورتی که دستیابی به پاسخ پرسش مطرح شده در حوزه ی تکالیف و وظایف واجب ما بود یا در میزان اطاعت ما از امام مهدی(ع) مؤثّر بود، حتماً برای رسیدن به پاسخ آن پرسش باید تلاش کرد و در این زمینه، هیچ تأخیری جایز نیست. در مورد دیگر پرسش ها که بیشتر جنبه ی اطّلاعات عمومی دارد، نباید ذهنمان را درگیر سازیم، به گونه ای که از وظایف اصلی خود در برابر امام زمان(ع) باز بمانیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما