loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همسران و فرزندان امام حسن مجتبی علیه السلام

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده حسین مرادی نسب

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111587 10003022
196,000 186,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب همسران و فرزندان امام حسن مجتبی علیه السلام اثر حسین مرادی نسب از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.
یکی از شبهات درباره زندگانی امام حسن مجتبی شبهه طلاق‌های متعدد ایشان است که با عنوان مطلاق معروف است. برای نقد این شبهه، اثر پیشین با عنوان «تطورشناسی اخبار مطلاق بودن امام حسن مجتبی » (ویراست دوم، چاپ بهار 1402ش) نگاشته شد و مشخص شد این شبهه با اشکالات متعدد تاریخی، حدیث و کلامی مواجه است. یکی از اشکالات مطرح‌شده این بود که در صورت درستی شبهه مطلاق، باید بتوان اسامی تعداد زیادی از این همسران و فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها را در منابع تاریخی و غیره مشاهده کرد. به همین منظور، برای به دست آوردن نام همسران و فرزندان امام حسن با مراجعه به منابع مختلف شیعه و اهل‌سنت به ترتیب ادوار تاریخی از آغاز تا دوران معاصر، اسامی تمامی افرادی که به عنوان همسر و فرزندِ ایشان ثبت شده، استخراج شد. در نتیجه، مشخص شد در منابع مختلف در مجموع نام هیجده نفر به عنوان همسر امام ثبت شده است که تنها می‌توان چهار نفر از آنان را به عنوان همسر قطعی قبول کرد، تعداد مجموع فرزندان نیز 22 نفر است که تنها 13 نفر به عنوان فرزند قطعی قابل‌قبول هستند. در نتیجه، شبهه مطلاق در مقام اثبات نمی‌تواند همسر و فرزند چندانی برای امام حسن نشان دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما