loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کشمیر؛ گذشته، حال، آینده

ناشر موسسه نشر و تحقیقات ذکر

نویسنده حمیدرضا سیدناصری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 488

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111711 10003022
125,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کشمیر از دو جنبه نزد ما ایرانیان اهمیت دارد.
1. این سرزمین بهشت‌آسا که به ایران صغیر معروف می‌باشد، از فرهنگ ایرانی بهره‌ی زیادی برگرفته است و در گذشته‌ای نه چندان دور ایرانیان نقش مهمی در تعلیم و گسترش اسلام در این سرزمین به عهده داشته‌اند.
2. جنبش آزادی‌خواهانه‌ی اخیر مردم کشمیر که از سال 1989 میلادی شروع گردیده، متأثر از انقلاب ایران بوده است.
این کتاب پژوهشی است در تاریخ کشمیر و اوضاع سیاسی- اجتماعی این سرزمین در دوران قبل از اسلام، ورود اسلام به کشمیر ، دوران حکومت سلاطین شاهمیری و چک، شاهان مغول، حکومت افغان‌ها، سیک‌ها و دوگراها،... سعی شده است که تحولات کشمیر قبل از استقلال هند و پاکستان بررسی شود. اما تأکید کتاب به بررسی وقایع جنبش اسلامی مردم کشمیر از 1989 به بعد می‌باشد.
با این هدف که دلایل و زمینه‌ی رخدادهای اخیر کشمیر روشن گردد و در پایان به راه حلی کاربردی و جامع در خصوص حل بحران کشمیر دست یابیم.

کتاب کشمیر؛ گذشته، حال، آینده اثر حمیدرضا سیدناصری از انتشارات ذکر منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما