loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حمایت از حقوق زنان و کودکان از منظر حقوق بین‌ الملل بشردوستانه (مجموعه دو جلدی)

حقوق بین الملل به زبان ساده

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111724 10003022
79,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه دو جلدی از کتاب حمایت از حقوق زنان و کودکان از منظر حقوق بین‌ الملل بشردوستانه اثر ابراهیم مشهدی، دکتر محمدمهدی سیدناصری از انتشارات ذکر منتشر شده است.

زنان و کودکان در طول تاریخ، بیشترین صدمات جسمی ‌و معنوی را در اثر وقوع مخاصمات مسلحانه و در اشکال مختلف پذیرا شده‌اند؛ آنان با این که نقش چشمگیری در شروع مخاصمات نداشته‌اند، اما بیشترین صدمات را از آثار و نتایج جنگ‌ها متحمل می‌شونـد و گاهی مـورد ناپسنـدترین اعمـال قرار می‌گیرند. در این میان، حقوق بشردوستانه حمایتهای وسیعی را از زنان و کودکان به هنگام مخاصمات مسلحانه بشر و غیر بشر به عمل آورده است. آنان از حمایت‌های عمومی مقرر شده برای غیرنظامیان در صورتی که در مخاصمه مشارکت مستقیم نداشته باشند، بهره می‌برند و ضمن اینکه از رفتارهای منطبق با حقوق بشر برخوردار می‌شوند تحت حمایت مقررات حقوقی ناظر بر رفتار با دشمن قرار می‌گیرند. بر همین اساس است که حقوق بشردوستانه از زمان آغاز منازعات مسلحانه تا پایان آن، سازوکارهایی حمایتی(عام و خاص) برای زنان و کودکان، لحاظ می‌کند که بهترین منفعت کودکان و زنان را باید در کاستن از تسلیحات کوچک و بزرگ جست‌وجو کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما