loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

او یک ملت بود (انتشارات دیدمان)

پژوهه تاریخی - 3

ناشر دیدمان

نویسنده اندیشکده برهان

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 68

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111759 10003022
160,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب او یک ملت بود به همت جمعی از نویسندگان از انتشارات دیدمان منتشر شده است.
شهید سید محمد حسینی بهشتی متفکر و سیاستمداری است که نام او همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند. این مسئله بیش از هر چیز ناشی از ویژگی های منحصربه فردی است که این شهید والامقام دارا بود و او را در قیاس با دیگر مبارزین و انقلابیون، برجسته و متمایز می نمود. مبارزات او در جهت پیروزی انقلاب اسلامی، شناخت او نسبت به غرب به واسطه ی زندگی در آلمان، شاگردی این شهید در محضر امام خمینی (ره)، نقش وی در تأسیس حزب جمهوری اسلامی، اقدامات او در شورای انقلاب، تلاش های وی برای گنجاندن نظریه ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی و حضور او در رأس قوه قضائیه، دلایل این برجستگی و تمایز است.
بررسی اندیشه و عمل سیاسی شهید بهشتی از آن رو دارای اهمیت است که با واکاوی آن، می توان چرایی و چگونگی تأسیس نظام جمهوری اسلامی را درک نمود، زیرا از یک طرف او خود از تأثیرگذارترین افراد در پایه گذاری این نظام جدید سیاسی بود و از طرفی دیگر، در میان مبارزان اسلامی جایگاهی والا داشت. از این جهت، شهادت وی خسرانی بزرگ برای نظام اسلامی تازه تأسیس بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما