loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه مقالات فیلمنوشت

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 512

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111902 10003022
172,000 163,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مجموعه مقالات فیلمنوشت به همت جمعی از نویسندگان از انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌ السلام منتشر شده است.
سینمای ایران با تمام فراز و فرودهایش، بواسطه پیوند عمیقی که با فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی دارد، سینمایی اخلاق‌مدار، عمیق و دارای ظرفیت‌های فرمی و محتوایی بسیاری است. گذشته از این سینمای ایران میراث فرهنگی ماست. چنین سینمایی سزاوار نقدی جدی و عمیق است تا بتواند ظرفیت‌های پنهان خود را آشکار کند. اما انچه این مهم را متحقق می‌کند، حلقه واسطی میان سینما و فرهنگ است. نیاز است تا پژوهشگران عرصه فرهنگ و سینما در نقطه‌ای مشترک گرد هم آیند و زمینه‌ساز بهره‌گیری هرچه بیشتر سینما از ظرفیت‌های آشکار و پنهان فرهنگ شوند.

آنچه در این کتاب به طبع رسیده بخشی ازمقالات سایت فیلمنوشت در سال 1395 بوده که این مقالات در دو بخش اصلی تنظیم شده است:

بخش اول که به عنوان «بخش پرونده‌ها» نام‌گذاری شده است که مقالاتی غالبا تحلیلی با رویکرد گفتمان فرهنگی بوده و دربردارنده دو مجموعه پرونده‌ها و تلویزیون است. در قسمت پرونده‌ها تعدادی از فیلم‌های مطرح سال‌های اخیر سینمای ایران انتخاب شده و از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار گرفته‌اند در قسمت تلویزیون نیز همین روال در مورد سریال‌های مطرح تلویزیون و برخی برنامه‌های پرمخاطب آن تکرار شده است.

بخش دیگر کتاب به عنوان «سایر مقالات» نامگذاری شده و شامل بخش‌های معارف سینما، نقد فیلم و یادداشت‌ها می‌باشد. بخش معارف شامل نقدهایی است که در بخش معارف سایت «فیلمنوشت» به طبع رسیده‌اند و برخی از فیلم‌های مطرح سال‌های اخیر سینمای ایران از منظر مباحث دینی و معرفتی مورد بررسی قرار گرفتند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما