loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی مبانی معرفت شناختی ویتگنشتاین متاخر و تاثیر آن در علوم انسانی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 111978 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بررسی مبانی معرفت شناختی ویتگنشتاین متاخر و تاثیر آن در علوم انسانی اثر عبدالله محمدی از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره منتشر شده است.
آرای فلسفی ویتگنشتاین متأخر به اندازۀ دورۀ متقدم و حتی شاید بیش از آن، بر سپهر اندیشه اثرگذار بود. وی با دخالت دادن مفاهیمی همچون کاربرد، بازی زبانی، زبان خصوصی و جهان تصویر، تحولی شبیه انقلاب کپرنیکی کانت پدید آورد. همان گونه که کانت در تطابق ذهن با عین تردید کرد، ویتگنشتاین متأخر نیز تطابق زبان و عین را منکر شد. طبق این دیدگاه، شناخت ما از جهان و حتی گزاره های پایه، برآمده از نوع تربیت، فرهنگ و حیات اجتماعی اند. حتی مسلّمات منطقی و ریاضی نیز از جهت امکان تغییر با گزاره های تجربی یکسان اند. آرای ویتگنشتاین متأخر نه تنها در عرصة متافیزیک و معرفت شناسی، بلکه در علوم انسانیِ دیگر نیز تأثیراتی بنیادین داشت، و موجب شد که نگاه برخی متفکران به مسئلة معنا، عینیت، علم و خرافه و نیز قواعد فرامعیار تغییر کند.
در این کتاب بعد از مرور و صورت بندی دیدگاه های ویتگنشتاین متأخر، امتیازات و نقایص آرای وی، به ویژه از جهت معرفت شناسی گزارش شده است. در پایان نیز تلاش شده است، با تکیه بر مبانی فلسفة اسلامی در باب مسئلة زبان و قواعد، طرحی ایجابی پیشنهاد شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما