loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین داری و تحولات اجتماعی ایران معاصر

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده سید محسن طباطبایی فر

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 370

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 112105 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب دین داری و تحولات اجتماعی ایران معاصر، نوشته دکتر سید محسن طباطبایی فر است و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. دینداری و تحولات اجتماعی، تحولات اجتماعی می روند تا آثار خود را بر دین داری جامعه ی ایرانی بگذارند. شرایط اجتماعی ایران معاصر طی نیم‌قرن اخیر آن‌چنان پرشتاب در حال حرکت‌اند که در برخی عرصه‌ها در حال شکل‌دهی گُسل‌ها و شکاف‌های اجتماعی‌اند. این تحولات نه‌تنها روحانیت، بلکه بسیاری از طراحی های رسمی و سازمانی را جا گذاشته‌اند. مهم، درک منطق و ساختار این تحولات، صرف‌نظر از تجلّیات و بروزهای ظاهری آنها است.

تأثیرات دین بر جامعه چه از نظر اندیشه و چه در صحنه عمل تقریباً ثابت شده است. اگر در کارکردهای سیاسی دین بحث هایی وجود داشته باشد، در کارکردهای اجتماعی آن همخوانی بیشتری دارد، اما همانطور که شکل و محتوای تحولات اجتماعی تحت تأثیر نوع قرائت و رفتار دینی جامعه، اندیشه های دینی، مظاهر دینداری است. و جایگاه اجتماعی مبلغان دین نیز تحت تأثیر تحولات اجتماعی قرار می گیرد؟ اگر روحانیت را منادی و مدافع دین بدانیم، چه نسبتی بین روحانیت و تحولات اجتماعی (و فرهنگی) در ایران معاصر وجود دارد یا باید وجود داشته باشد؟

همان گونه که شکل و محتوای دین بر شکل و ذهنیت اجتماعی ایران معاصر تأثیر دارد، چارچوب تحولات و تحولات اجتماعی نیز می تواند در ماهیت/ قرائت دین، سبک دین و جایگاه مبلغان تأثیر داشته باشد. از دین؟ با توجه به روند تحولات اجتماعی در سطح بین المللی و داخلی، آینده دینداری در کشور چگونه پیش بینی می شود؟ هدف این کتاب پاسخگویی به این نوع سوالات و یافتن راهکارهایی برای حفظ و ارتقای سطوح دینداری در جامعه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما