loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آوردگاه: نقشه راهبردی تربیت جهادی

ناشر حدیث راه عشق

نویسنده علی نقش

ویراستار زینب ایزدیان

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 377

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 112116 10003022
250,000 225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب آوردگاه: نقشه راهبردی تربیت جهادی، اثر علی نقش است که انتشارات حدیث راه عشق منتشر کرده است.

تربیت انسان‌هایی با روحیه‌ی جهادی که همواره خود را در میدان تلاش و مبارزه می‌بینند، یکی از محورهای اصلی پیشرفت، استقلال و آزادی جوامع است. روحیه‌ی جهادی منشأ پرکاری، کم‌توقعی، بردباری و عمل خالصانه برای خداوند است. فقدان این روحیه، کم‌طاقتی، راحت‌طلبی، خمودگی و وادادگی جوامع را به دنبال می‌آورد. در نگاه قرآنی غایت در تربیت، پرورش انسان مؤمنِ مجاهد است، از این رو تربیت جهادی نسخه‌ی کامل و نهایی در تربیت دینی است که منجر به پرورش مؤمنانِ مجاهد می‌شود.
الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی سَبیلِ‌اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونایمان، هجرت و جهاد شروط رسیدن به غایت تربیت اند. اگر این سه‌مرحله طی شود، به بالاترین درجه نزد خدای متعال می رسیم و این همان مقصد تربیتی ما است و تنها راه هم همین است، چرا که با تاکید فرمود: أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُون؛ فقط آنان رستگارانند. یعنی تربیت جهادی یک روش خاص تربیتی نیست، بلکه تنها راه تربیت است و جز از این راه انسان به مقصد نخواهد رسید.
در این مسیر مرگ و نیستی راه ندارد: «وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون » اگر فرد بمیرد، باز هم زنده است؛ نه تنها زنده است، بلکه «عندَ ربِّهِم» است، نزدیک خداست، نزد خداست؛ کدام مسیر از این بهتر برای تربیت انسان‌ها می‌توان یافت؟! راه میان‌بُر است. نزدیک‌ترین راه است. گویی تنها راه رسیدن به بهشت است
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما