loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با آرای متفکران درباره هنر - جلد پنجم: آرای متفکران جدید مدرن و پست مدرن

مجموعه آثار استاد محمد مددپور

ناشر سوره مهر

نویسنده محمد مددپور

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 590

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1122 10003022
345,000 327,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به بررسی آرای متفکران جدید مدرن و پست مدرن می پردازد. این کتاب از دوازده فصل تشکیل شده است که عناوین این فصول عبارت اند از:

فرهنگ اومانیستی هنر جدید، آغاز فلسفه هنر جدید، متألّهان و هنرمندان نظریه پرداز نوافلاطونی، آغاز اندیشه های دوگانه فلسفی در عصر خرد و باروک، فلسفه هنر عصر روشنگری، انتقال از فلسفه هنر به علم زیبایی شناسی، آغاز ایده الیسم آلمانی و تکوین نظریه کانتی هنر مدرن، فلسفه رمانتیک هنر، فلسفه های هنری ضد هگلی، نحله های صغیر فلسفه هنر مدرن و زیبایی شناسی، گذر از فلسفه رسمی هنر غربی، فلسفه های پست مدرن هنر و زیبایی شناسی.

همچنین در مطلبی کوتاه با عنوان هنر منجی به تشریح کارکرد هنر به عنوان منادی گشایش در عصر تجلّی قدسیان و حقیقت در عصر ما پرداخته است.
کتاب با بهره گیری از منابع متعدد علمی نگاشته شده و در بخشی مستقل در پایان آن یادداشتها و حواشی هر فصل آورده شده است. در همین بخش نیز ارجاعات لازم به منابع برای مطالعه بیشتر و استناد مطالب آورده است.

... شاید هیچ گاه این چنین هنر به سوی شخصی و فردی شدن نرفته و ابهام و بی معنایی بر آن سیطره نیافته باشد. رازگونگی این هنر نیز در همین تنهایی است ... در هنرهای کهن نوآوری بی اساس نوعی بدعت مذموم تلقی و با تردید مواجه می شد. از این رو بی سابقگی و ابهام و بی معنایی اثر هنری برای آن امتیاز محسوب نمی شد، در فرهنگ شرقی و یونانی – رومی و قرون وسطای مسیحی وحدت و یگانگی اثر اهمیت دارد، نه بداعت و تجدد و نوآیینی اثر. شرق هنرمند و هنر را برتر از طبیعت تلقی می کند، اما در یونان هنر چون معرفت الهی ابداع نقوش و الحان ازلی و قدسی است، و برتری آن امری الهی است نه انسانی . هنر و زیبایی هنری در عصرمدرن صرفا به گونه ای بازی تلقی می شود. دراین معنا هنر عبارت است ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما