loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طیب طویت: زندگی نامه استاد دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی

ناشر خادم الرضا (ع)

نویسنده اسماعیل منصوری لاریجانی

ویراستار قاسم نصیرزاده

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 100

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 112365 10003022
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب طیب طویت: زندگی نامه استاد دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی، اثر دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی که توسط انتشارات خادم الرضا منتشر شده است.

اسماعیل منصوری لاریجانی در فروردین سال 1337ش، در روستای «رینه» لاریجان متولد شد. ایشان استاد فلسفه و عرفان، نویسنده و محقق در زمینه معارف و عرفان اسلامی و دفاع مقدس، مدیر مؤسسه حکمت علوی، و رئیس گروه حکمت علوی دانشگاه امام حسین می‌باشد.
دوره ابتدایی را در زادگاهش گذراند و سپس برای ادامه تحصیلات به تهران آمد و در دبیرستان نظام مافی در رشته علوم طبیعی به تحصیل مشغول شد.
وی در سال 1356 وارد مجتمع علوم بیمارستانی شد و در رشته علوم آزمایشگاهی به تحصیل پرداخت. دکتر منصوری لاریجانی در سال 1362 به دانشکده الهیات دانشگاه تهران راه یافت و به تحصیل در رشته الهیات مشغول شد و سپس به‌عنوان بورسیه دانشگاه امام حسین(ع)، در سال 1371 موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روابط بین‌الملل از آن دانشگاه گردید. وی سه سال بعد به دلیل گرایش به زمینه‌های ادبی ـ عرفانی، از دانشگاه آزاد اسلامی دکترای عرفان گرفت.
دکتر منصوری لاریجانی در کنار تحصیلات دانشگاهی از تحصیل علوم حوزوی نیز غافل نشد، وی فقه و اصول را نزد دکتر ابوالقاسم گرجی، عرفان را نزد علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی و حجت‌الاسلام دکتر شیخ‌الاسلامی و فلسفه را نزد دکتر غلامحسین دینانی فراگرفت و سپس در محضر درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور یافت.
کتاب «طیب طویّت» کوشیده است قسمتی از زندگی‌نامه استاد را به تصویر بکشد. با گذر از این بخش، به فصل دوم کتاب می‌رسیم که با عنوان «گنج پنهان» نگاهی به دیوان منصوری، اثری فاخر از اشعار و غزلیات و سروده‌های استاد اختصاص دارد، پرداخته است
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما