loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رقابت کوهستانی: ماجرای مرگ و زندگی چند دوست در میان صخره ها

ناشر نشر اطراف

نویسنده ایرلیس هانتر

مترجم ملیکا خوش نژاد

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 112398 10003022
220,000 209,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«رقابت کوهستانی» شروع شده. سانتاندرها آخرین پس‌اندازشان را هم برای شرکت در مسابقه‌ خرج کرده‌اند. فقط اگر جایزه‌ را ببرند، می‌توانند مثل یک خانواده کنار هم بمانند.

رمان رقابت کوهستانی قصه پنج دختر و پسرِ سه تا سیزده‌ساله است که وارد یک مسابقة نقشه‌کشی شده‌اند و می‌خواهند با بزرگ‌ترها، با زمان و حتی با خودشان مسابقه بدهند. هر روز از سفر این بچه‌ها پر از خطر، سرگرمی، شوخی‌های بامزه و حس‌هایی آشنا مثل ترس یا دل‌تنگی است. بعد از خواندن کتاب رقابت کوهستانی جور دیگری به نقشه‌ها نگاه می‌کنید و ممکن است بخواهید داستان پشت هر نقشهٔ کوچک‌ و بزرگی را کشف کنید، از ته‌وتوی جریان نام‌گذاری رودخانه‌ها، خیابان‌ها و مسیرهای فرعی هر جنگل یا شهری در جهان سر در بیاورید و به دنیای پشت لوکیشن‌ها و جی‌پی‌اس‌ها و نقشه‌های اینترنتی سفر کنید. خوب است بدانید که «رقابت کوهستانی» برنده جایزه کتاب سال کودک‌ و نوجوان نیوزیلند شده است.

هر کدام از بچه‌های خانوادهٔ سانتاندر استعداد خاصی دارند: چشم‌های فرانسی چیزهایی را می‌بینند که برای بقیه تار و مه‌آلودند. سَل شیب‌های جاده، ارتفاع قله‌ها و پنجاه رقم اعشار عدد پی را حساب می‌کند. جو مراقب است طناب کم نیاید و بهترین مسیرها را پیدا می‌کند. هنوز معلوم نیست هامف چه مهارت عجیب‌ و غریبی دارد اما… ناگهان همهٔ حساب‌ و کتاب‌ها به هم می‌خورند. مامان از قطار جا می‌مانَد. یکی نشانه‌های جاده را جابه‌جا می‌کند. بچه‌ها باید یک‌جوری جان خودشان را نجات بدهند. فقط 28 روز وقت دارند تا به خط پایان برسند!

مجموعهٔ «جوان و جهان» در بخش رمان‌های نوجوانِ نشر ادامه ما را با ادبیات نوجوانی در گوشه و کنار دنیا آشنا می‌کند تا شیوه‌های مختلف نوشتن، فکر کردن و زندگی در کنار یکدیگر را بهتر بشناسیم. این مجموعه تا الان سه عضو دوست‌داشتنی دارد: «سفر به سرزمین های غریب»، «قطاری که ایستگاه نداشت»، و «رقابت کوهستانی». کتاب رقابت کوهستانی نوشته ایرلیس هانتر است و با ترجمه ملیکا خوش نژاد در انتشارات اطراف (ادامه: واحد کودک و نوجوان) به چاپ رسیده است.

جو قطب‌نما را باز کرد و به بکت گفت «سوزنش رو می‌بینی؟ خیلی می‌لرزه. از قطب‌نمای قدیمی‌ام هم بیشتر می‌لرزه. برای این‌که حساس‌تر و دقیق‌تره. فرانسی هم همین‌طوریه. نسبت به آدم‌های دیگه حساس‌تره ولی چیزهای بیشتری رو هم تجربه می‌کنه. می‌تونه صداهای بیشتری رو بشنوه. یه عالمه صداهای بلند رو با هم می‌شنوه. برای همینه که اون‌قدر از جمعیت زیاد آدم‌ها می‌ترسه. اون همه جار و جَنجال، صدای وحشتناکی توی سرش درست می‌کنن.

اما خوبیش اینه که رنگ‌ها براش درخشان‌ترن و شکل‌ها و اُلگوهای همه‌ چی رو می‌تونه ببینه. همه ‌چی هم دقیق یادش می‌‌مونه. همهٔ تیم‌ها کسی رو دارن که نقشه‌ها رو براشون طراحی می‌کنه. فرانسی طراح و البته‌ سِلاح سِری و مخفی ماست. ما به‌ خاطر فرانسی شانس بردن توی این مسابقه رو داریم. البته اون توی خونه مثل آدم‌های عادیه. منظورم اینه که کارهای روزمره‌اش رو مثل بقیه انجام می‌ده. برای خودش چای می‌ریزه، لباس‌های تمیز و خیس رو پهن می‌کنه تا خشک بشن، فقط… لباس‌ها رو به ‌ترتیب رنگ‌های رنگین‌کمون پهن می‌کنه!»

بکت هویج را نوازش کرد. «درسته. فکر کنم هیچ‌وقت نفهمم دقیقاً چند نوع آدم توی دنیا وجود دارن
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1402
  • چاپ جاری
    1
  • تاریخ اولین چاپ
    1402
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • تعداد صفحات
    248
  • ناشر
  • نویسنده
  • مترجم
  • وزن
    327
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 28 فروردین 1403
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    سه‌شنبه 28 فروردین 1403
  • شناسه
    112398
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما