loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امپراطوری هالیوود: مروری بر زندگی خالقان یهودی سینما

همراه با لوح فشرده

5 (1)

ناشر عابد | سایان

نویسنده نیل گابلر

مترجم الهام شوشتری زاده

ویراستار سعید زاهدی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 463

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب امپراطوری هالیوود: مروری بر زندگی خالقان یهودی سینما، نوشته نیل گابلر است و با ترجمه الهام شوشتری زاده در انتشارات عابد و سایان منتشر شده است.

«مهاجران یهودی – روس از اشتتل ها (روستاها یا شهرک های یهودی نشین اروپای شرقی و مرکزی) و گتوها به هالیوود آمدند و تصمیم گرفتند در این مکان جادویی اشرافیتی شرقی بیافرینند؛ مکانی بی هیچ ربطی به واقعیت هایی که آن ها یا هر کس دیگری قبلاً در زندگی شان دیده بودند. رویای آمریکایی اختراعی یهودی است.» (جیل رابینسن) یهودیان هالیوود به رویای آمریکایی ایمان داشتند نه به شکست آن. آن ها سخت و پیروزمندانه کوشیدند شاهدی بر بقا و وجود رویا بیافرینند.» (های کرفت، فیلمنامه نویس)

کتاب «امپراتوری هالیوود» که با جملات فوق آغاز می شود، روایتی است از ماجرای زندگی خالقان یهودی هالیوود به روایت یک مورخ و منتقد یهودی آمریکایی به نام «نیل گابلر». قطعاً تأیید می کنید که اگر یک محقق ایرانی کتابی با موضوع هالیوود و بنیان گذران آن بنویسد و در کتابش به نکات غیراخلاقی زندگی خالقان یهودی هالیوود اشاره کند، عده ای او را متهم به داشتن توهم توطئه، نگاه حکومتی و سفارشی و انگیزه های سیاسی خواهند کرد. اما اگر یک مورخ-منتقد آمریکایی در کتابش حقایقی از زندگی کثیف این خالقان یهودی هالیوود را افشا نماید و آن ها را به دلیل روحیات لمپنی شان «مغول» بنامد، و از سویی کتابش به عنوان یکی از صد کتاب برجسته درباره ی صنعت فیلم امریکا معرفی شود، چه بهانه ای برای رد حقایق کتاب می توان یافت؟

«گابلر» در کتاب امپراطوری هالیوود: مروری بر زندگی خالقان یهودی سینما، به سراغ زندگی تک تک صاحبان کمپانی های معروف هالیوودی از جمله –پارامونت، مترو گلدوین مه یر، برادران وارنر، یونیورسال و کلمبیا می رود و از کودکی آنها در اروپای شرقی تا مهاجرت به آمریکا و تسخیر هالیوود توسط آنها را روایت می کند. به نحوی که بخش اول این کتاب شامل پنج فصل و هر فصل مختص یکی موسسان این پنج کمپانی بزرگ است. فصل های دیگر این کتاب هم عبارت اند از: محتوای فیلم های استودیوها، زندگی اجتماعی و خانوادگی یهودیان هالیوود، یهودیت و ارزش های آمریکایی، یهودیان هالیوود و سیاست و در نهایت، افول امپراتوری و مرگ بنیان گذاران.

رابطه ی ارباب و برده وار بازیگران و حتی کارگردانان با مالکان استودیوها، رقابت عجیب و غریب این غول های یهودی با هم و مرگ مشکوک بعضی از آنها، ماجرای اعتراض برخی از اخلاق مدارها به محتوای غیراخلاقی فیلم های این یهودیان و چگونگی دور زدن قانون سانسور توسط این سرمایه داران هالیوودی از دیگر بخش های جذاب این کتاب است.

جالب آنکه کتاب مپراطوری هالیوود: مروری بر زندگی خالقان یهودی سینما، جوایز زیادی را هم در خود امریکا دریافت کرده است. از جمله جایزه ی کتاب لس آنجلس تایمز در زمینه ی تاریخ و جایزه ی انجمن تئاتر کتابخانه به عنوان بهترین کتاب. «امپراتوری هالیوود» همچنین در نمایشگاه عمومی سینما در امریکا -یکی از بخش های ویژه ی آکادمی اسکار- به عنوان یکی از صد کتاب برجسته درباره ی صنعت فیلم آمریکا انتخاب شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علی حامدنیا

سلام. اگر کتاب رو سفارش بدیم، کدوم کدام برامون ارسال میشه؟؟؟ نشر عابد یا نشر سایان؟؟ممنون

8 دی 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما