loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصول و مبانی جنگ نرم

ناشر ساقی

نویسنده علی محمد نائینی

تعداد صفحات : 565

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11248 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه رهیافت تقایل گرایی و سخت افزارانه با محوریت اقدامات نظامی در نظام بین الملل جای خود را به رویکرد نرم افزاری و جنگ نرم داده است.این رهیافت از سوی مراکز مطالعاتی، کانون های تفکر و مؤسسات وابسته به بنیادهای غرب اشاعه یافته و توسط مؤسساتی چون کمیته خطر کنونی، بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی، مؤسسه ی هوور و بنیاد دفاع از دموکراسی ها ترویج شده است.
سال هاست که غرب با رویکرد جدید و در قالب بهره گیری از روش های نرم، اهداف خود را پی گیری می کند؛ امری که رهبر معظم انقلاب از همان آغاز دهه هفتاد با ادبیات و تعابیر مختلف نظیر تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی و به تازگی جنگ نرم، خطر آن را گوشزد کرده و مسئولین نظام را به چاره اندیشی در برابر آن فرا خواندند.شواهد زیادی وجود دارد که آشکار می سازد از آغاز چهارمین دهه ی پیروزی انقلاب اسلامی، دنیای غرب بر دامنه و شدت جنگ نرم خود در هر یک از سه قلمروی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی افزوده است. از همین رو ضروری است با تدبیر از پیش اندیشیده شده، دامنه و سطح جنگ نرم، مبانی و ابعاد آن بازشناخته شود.
کتاب حاضر در همین راستا در قالب پنج فصل به بررسی اصول و مبانی جنگ نرم می پردازد.فصول پنج گانه این اثر عبارتند از:
1- مبانی نظری و مفاهیم بنیادین
2- مفهوم شناسی جنگ
3- سناریو ها و الگو های آمریکایی در برخورد با ایران
4- شیوه و ابزارهای جنگ نرم
5- اصول، الزامات و شیوه های مقابله با جنگ نرم
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما