loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنگ تحمیلی و دفاع در برابر تجاوز - جلد نهم: شهدا = martyrs

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، جلد نهم از مجموعه کتاب های مصور "جنگ تحمیلی، دفاع در برابر تجاوز" با عنوان "شهدای جنگ تحمیلی" و شامل 270 قطعه عکس از 125 عکاس، با شرح تصویر دو زبانه فارسی و انگلیسی، می باشد. حدود 6 هزار و 980 قطعه عکس، از طریق فراخوان و با مراجعه به آرشیو عکس خبرگزاری ایرنا، روزنامه کیهان، بنیاد شهید و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گردآمد. این عکس ها در 9 مرحله و توسط "عباس میرهاشمی"، "علی اصغر داوودآبادی"، "فرزاد هاشمی"، "اسماعیل عباسی" و "فرهاد سلیمانی" مورد بررسی و داوری قرار گرفتند که در نهایت، 270 عکس از 125 عکاس انتخاب شدند.

تصاویر فضای آغاز جنگ و بمباران شهرها، در ابتدای این مجموعه، جای گرفته اند. عکس هایی از آماده سازی و اعزام نیروها به جبهه ها، مناطق جنگی، پرتره رزمندگان، چگونگی انتقال مجروحان و لحظه شهادت رزمندگان نیز ادامه کتاب "جنگ تحمیلی، دفاع در برابر تجاوز: شهدای جنگ تحمیلی" را شکل داده اند.
تصاویر شیوه تشییع پیکر شهدا در زمان جنگ و در قومیت های مختلف، تفحص شهدا در دوران پس از دفاع مقدس، استقبال از کاروان شهدا در زمان کنونی و شیوه ارتباط اجتماع با شهدا در سال های جاری و تاثیر نشانه های شهدا بر زندگی مردم، در بخش پایانی این اثر جای گرفته اند.
شرح عکس ها و تمام جزییات مانند: اسامی افراد حاضر در تصویر ها، مکان و تاریخ ثبت عکس ها، به صورت مستند منعکس شده است.

مجلدات اول تا ششم از مجموعه کتاب های "جنگ تحمیلی، دفاع در برابر تجاوز"، با موضوع هایی از قبیل؛ اردوگاه آوارگان عراقی، آموزش های دفاعی و نظامی رزمندگان، تهاجم نیروهای عراقی و خط مقدم نبرد، بمباران مدارس و اماکن عمومی، ورود آوارگان عراقی به کشور، کمک های مردمی به جبهه و تشییع شهدای حمله نظامیان آمریکایی به هواپیمای ایرباس و بمباران شیمیایی حلبچه، هر یک در 208 صفحه منتشر شده اند.

جلد هفتم این مجموعه مصور با عنوان "زن در دفاع مقدس"، سال 1385 به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به چاپ رسید و هشتمین جلد از مجموعه کتاب های عکس جنگ تحمیلی با عنوان "خرمشهر" که شامل 303 قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید که تصویرگر وضعیت این شهر در روزهای مقاومت مردم در برابر نیروهای ارتش متجاوز صدام، عملیات آزادسازی آن و تاثیرات ناشی از حضور دشمن در خرمشهر است، در سال 1387 منتشر شده است
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما