loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رهاورد غربت: صنایع دستی در اسارت

ناشر پیام آزادگان

گردآورنده کتاب عبدالمجید رحمانیان

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 52

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

رهاورد غربت، رهاورد روزهایی است که کابل و باتوم و برق و شکنجه هم نمی توانست مانع از هنر و هنرمندی اسرای ایرانی در بند رژیم بعث عراق باشد. این تحفه ای است بس گران بها که می گوید مردان حماسه، مردان تحرک و آزادی هستند مردان کسالت و انزوا نیستند. این کتاب نشان می دهد که رسیدن به امید و یافتن روزنه ای ولو کوچک تلاش و همتی بس سترگ می خواهد. و آن مردان مرد، در اوج اسارت و مظلومیت با کمترین امکانات زیباترین هنرها را خلق کردند تا به روزهای پرکسالت معنا بخشند. صنایع دستی - اجرای برنامه های هنری - فرهنگی - ورزشی نه تنها روحیه همکاری را در بین اسراء حفظ می کرد بلکه نشاط و بالندگی را نیز به آنها هدیه می داد. این کتاب به معرفی صنایع دستی و چگونگی تهیه آنها در زندان های مخوف رژیم بعث عراق می پردازد. آثار هنری چون تسبیح های ساخته شده از (هسته خرما - گل - سنگ - فلز - چوب - پلاستیک و حتی نوک خودکار) تابلوهای گلدوزی - پولک دوزی و منجق دوزی که باسوزنی تهیه شده ازسیم خاردار و نخ های تاروپود حوله وپتو و ... کیف و گیوه و آلبوم و سنگ سایی از دیگر آثار هنری هنرمندان آزاده است که در اسارت خلق کرده اند.
از نکات جالب توجه این کتاب آوردن خاطراتی است از اسراء که درابتدای هر بخش و هر هنر می آید. تصاویر رنگی و نوع کاغذ نیز به کیفیت اثر افزوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما