loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون - جلد اول: آسمان به زمین الصاق شد

از آغاز تا پایان قرون وسطی

4.5 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11316 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که نخستین جلد از این مجموعه روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون می باشد، با هدف تبیین صحیحی از تاریخ تمدن بشری و برای استفاده اقشار گوناگون اجتماع به ویژه مسئولان، صاحب نظران، پژوهشگران و کارشناسان فعال در حوزه جوانان، تهیه و تدوین شده است.
تمدن های مهم مشرق زمین، ویژگی های مشترک تمدن های مشرق زمین، فلسفه، جنگ با ایران، میلاد مسیح، اپیکوری ها، راه و راه سازی، آغاز انحطاط، جمهوری رومی، از مسیحیت تا تمدن مسیحی، دین و کلیسا، جنگ های صلیبی، معماری و موسیقی از موضوعات این کتاب به شمار می رود.

کتاب روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون - جلد اول: آسمان به زمین الصاق شد، نوشته معاونت مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان است و توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.
کتاب روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تا کنون - دوره 5 جلدی است و عنوان هر یک از کتاب های این مجموعه عبارتند از:
1- آسمان به زمین الصاق شد (از آغاز تا پایان قرون وسطی)
2- دوباره به آسمان نگاه کن (از ظهور اسلام تا تمدن اسلامی)
3- من، به قدرت رسید (رنسانس تا روشنگری)
4- این عصر قرمز است (از مدرنیته تا جنگ جهانی دوم)
5- در جهت عکس حرکت کن (از اعتراض‌های مدرن تا کنون)

رومی ها مشرک بودند. خدایان متعددی را می پرستیدند و اداره امورشان را نه وحی، که عقل انسانی بر عهده داشت. تاریخ را همین طور تفسیر می کردند که هست و آغاز و پایانی برای آن قایل نبودند. مرگ را نیستی انسان می دانستند و این باورها را از یونانی ها به ارث برده بودند. امپراطوری روم در سراشیبی بود که مسیح ظهور کرد. رومی ها دین اش را نپذیرفتند چون تعالیم او رد تقابل جدی با جهان بینی آن ها بود.

حدودا بعد لز 400 سال تبلیغ آرام آرام مسیحیت روم را تسخیر کرد و امپراطوری اش را ساقط. مهمترین تقابل مسیحیت با روم و یونان، اعتقاد به یگانگی خدا، آخرت و زندگی بعد از مرگ بود.
مسیح بنده خدا بود اما عده ای از پیروانش او را خدا نامیدند و عده ای پسر خدا و این آغاز انحراف در مسیحیت بود. اختلاف باعث قدرت گرفتن دورباره رومیان شد، مردم هم کم کم از تعلیمات مسیح دور شدند و دنیا مورد اهتمام جدی شان شد.
دین مسیح که پلی بود بین زمین و آسمان، با تفسیرهای انسان محور راهی شد برای کسب منافع بیشتر، هم برای مردم و هم برای روحانیت کلیسا. یعنی آسمان و آسمانی ها هم زمینی شدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما