loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قهرمانان انقلاب 16: به سختی پولاد به نرمی لبخند (روایتی داستانی از زندگی شهید سید اسدالله لاجوردی)

ناشر سوره مهر

نویسنده ساسان ناطق

ویراستار محمدمهدی عقابی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 111

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«به سختی پولاد به نرمی لبخند» جلد شانزدهم از مجموعه قهرمانان انقلاب و معطوف به زندگی کسی است که از سال های نخستین نهضت بازیگر نقش های مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن بوده است. وجود منابع، مستندات و مدارک فعالیت انقلابی در نهادهایی مانند وزارت اطلاعات و مرکز اسناد انقلاب اسلامی، دست نویسندگان برای نگارش داستان بر اساس زندگی شخصیت ها و قهرمانان انقلاب را باز می گذارد که ذکر منابع در پایان کتاب نشان می دهد که نویسنده این کتاب هم از چنین پشتوانه ای برای نوشتن این اثر برخوردار بوده که توانسته هریک از حوادث زندگی شهید لاجوردی را با ذکر جزئیات آن به داستان تبدیل کند. نویسنده در کندوکاوهای تاریخی خود متوجه شده که زندگی قهرمان داستانش از روزهای مبارزه شیرین و خواندنی است. به همین دلیل است که بازجویی از او، پس از کشته شدن حسنعلی منصور را افتتاحیه کتاب قرار داده و اصل و اساس کتاب را بر حکایت فعالیت های روشنگرانه و مبارزات دلاورانه هیأت مؤتلفه اسلامی استوار کرده است. نویسنده در این کتاب تلاش می کند در عین نمایاندن صلابت لاجوردی زیر شکنجه ساواک، نرمی مشفقانه او را به عنوان یک انسان مکتبی در راهنمایی عناصر منافق برجسته کند. او دوشادوشی هر دو قطب شخصیتی لاجوردی را تا پایان کتاب، حتی تا لحظه ترور او در بازار تهران حفظ می کند.

در طبقه سوم زندان، پنجره ای بود که گنبد طلایی و گلدسته های حرم امام رضا (ع) از آنجا دیده می شد. هر وقت دلش می گرفت، خودش را جلو پنجره می رساند، دست رو سینه می گذاشت، چشمانش را می بست و زیر لب زمزمه می کرد. حالش چنان دگرگون می شد که زندانی ها با دیدنش خیال می کردند اسدالله نه در زندان بلکه درست در وسط صحن و بین زائران ضامن آهو است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما