loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قهرمانان انقلاب 15: پشت شیشه های مات (روایتی داستانی از زندگی شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی)

ناشر سوره مهر

نویسنده عزت الله الوندی

ویراستار محمدمهدی عقابی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 104

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11549 10003022
21,000 20,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

عزت الله الوندی در «پشت شیشه های مات»، زندگینامه داستانی شهید آیت الله بهشتی را از دید نوه لینگن، یکی از 53 گروگان لانه جاسوسی آمریکا برای نوجوانان روایت کرده است. او سعی می کند در اثرش مقتضیات این گروه سنی را لحاظ کند. بیان روایت زندگی شهید بهشتی از زبان شخصیت های مختلف داستان، انتخاب یک زمینه داستانی تازه تر خارج از عرف معمول این دست کتاب ها، حجم کم کتاب و بیان کردن اصل مطلب در حدود 100 صفحه، تقسیم بندی همین حجم کم در 12 فصل مختلف، روایت خطی ساده با بازگشت به عقب های کوتاه و توانایی خلق چند نیمه شخصیت دیگر به جز شخصیت اصلی داستان نکاتی است که مخاطب نوجوان کتاب را به خواندن آن علاقه مند می کند. لینگن در 444 روز گروگان بودنش در ایران، ملاقاتی با شهید بهشتی انجام داده بود. او خاطرات این دیدار را برای نوه اش بیان می کند و این نوجوان که تحت تاثیر زندگی شهید بهشتی قرار گرفته درباره وی تحقیقاتی را انجام می دهد. همین خاطرات دستمایه کتاب «پشت شیشه های مات» برای روایت داستانی زندگی شهید بهشتی می شود. گروگان لینگن که سال ها در ایران زندگی کرده، حتی به آداب، رسوم، مثل ها و باورهای ایرانی هم تسلط کافی دارد و عبارت «شیری یا روباه» را بارها از نوه اش سئوال می کند. به دلیل حضور شهید بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ آلمان بیشترین قسمت کتاب در آلمان و آمریکا اتفاق می افتد و جالب اینکه الوندی کتاب «پشت شیشه های مات» را در مدت 4 ماه نوشته است. او در همین مجموعه، نگارش زندگینامه داستانی شهید مفتح با عنوان «خوابی به رنگ فراموشی» را نیز بر عهده داشته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما