loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حزب الله و رهبری سید حسن نصرالله: هم افزایی دو منظومه فکری در اندیشه سید حسن: ارزشهای الهی در باور و دیدگاه های راهبردی در رهبری

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در این کتاب از بیش از 35 خصوصیت سید حسن نصرالله سخن گفته می شود که او را در عرصه رهبری حزب الله و پیش برد اهداف آن موفق ساخته است. رهبری عزتمند و ژرف بین و شجاع و مقدم که در عرصه جنگ روانی نیز ترفندهای اقطار کفر و نفاق و صهیونیسم را در هم شکسته است.

بخشی از زندگینامه سیدحسن نصرالله
سیدحسن در سال 1960 در روستایی از شهر «صور» در یک خانواده فقیر به دنیا آمد و در اثر فقر خانواده اش به بیروت رفت و در آنجا سبزی فروشی می کردند. سیدحسن در حالی که مشغول گذراندن تحصیلات ابتدایی خویش بود جنگ داخلی لبنان شعله ور شد، لذا خانواده اش به روستای خود بازگشتند. دوران دبیرستان را در شهر «صور» ادامه داد و در این دوران به صفوف «جنبش اَمل» که به دست امام موسی صدر تأسیس شده بود پیوست تا آنجایی که نماینده جنبش در روستای خود (بازوریه) شد. در شهر «صور» از «سید نمروئی» درس طلبگی آموخت و سپس با معرفی نامه ایشان به شهید آیت الله محمدباقر صدر به نجف اشرف رفت. در آنجا سیدعباس موسوی را ملاقات کرد و با ایشان بسیار دوست شد تا جایی که با مشارکت یکدیگر در سال 1982 حزب الله لبنان را تأسیس کردند. سیدعباس موسوی به توصیه شهید صدر کار تدریس سیدحسن را بعهده گرفت و طی 2 سال درس خارج سیدحسن به اتمام شد و مشکلات مالی ایشان نیز حل شد. رژیم حزب بعث حاکم به دستور اربابانش بر طلاب علوم دینی که تابعیت های مختلفی داشتند سخت گرفت و برای دستگیری آنان اقدام کرد و خوشبختانه موفق به دستگیری سیدعباس و سیدحسن نشد و آنان به لبنان بازگشتند.
سیدحسن پس از بازگشت به لبنان به حوزه علمیه بعلبک می رود و توأمان به عنوان استاد و طلبه مشغول فعالیت می گردد و در کنار درس و بحث وارد جنبش اَمل می شود. سیدحسن هنوز 20 سال نداشت که به مقام مسئول جنبش اَمل در منطقه بقاع نائل آمد. در سال 1982 در اثر حمله وحشیانه اسرائیل غاصب به لبنان بین دو جبهه و جریان جنبش اَمل (نیبه بری و افراد متدین) اختلاف پیش آمد که جریان متدین به رهبری سیدعباس و سیدحسن اولین قدم برای تشکیل حزب الله را برداشتند و سیدحسن مسئول اجرائی حزب الله شد. سیدحسن مدتی به ایران و شهر قم برای ادامه تحصیلات حوزوی آمد که در جریان درگیری بین جنبش اَمل و حزب الله به لبنان بازگشت، سیدحسن دارای 5 فرزند است که پسر بزرگ او در سن 18 سالگی در عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی به شهادت می رسد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما