loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برگزیده ای از کتاب آداب الصلوه امام خمینی (س)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده سید روح الله موسوی خمینی

تلخیص محسن قمی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 225

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11643 10003022
110,000 99,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هر یک از آداب شرعی دارای احکام ، آداب و اسراری هستند و معمولا احکام و آداب آنها مورد بحث قرار می گیرد، این کتاب اگر چه بسیاری از موارد به اسرار نماز ( از جمله در مورد طهارت و استقبال به کعبه و اذان و اقامه و قیام و نیت و سلام ) تصریح شده است . کتاب حاضر علاوه بر مقدمه دارای سه مقاله است . در مقاله اول آداب هشتگانه عمومی نماز مورد بحث قرار گرفته است ؛ موضوع مقاله دوم آداب مربوط به مقدمات نماز یعنی طهارت و لباس و مکان و وقت و استقبال به کعبه است و در مقاله سوم آداب مربوط به مقارنات نماز یعنی اذان و اقامه ، نیت ، قیام ، حمد ، سوره، رکوع ، سجده ، تشهد و سلام مطرح شده است.
در این مقاله نیز بحثی درباره آداب عمومی قرائت قرآن و روش بهره مندی از آن و نیز موانع استفاده از قرآن آمده است که بر غنای کتاب افزوده است .
همچنین علاوه بر تفسیر سوره حمد و توحید، برخی از نکات و لطائف سوره مبارکه قدر در متن کتاب آمده است. خاتمه کتاب نیز شامل سه فصل است که در فصل اول تسبیحات اربعه ،در فصل دوم آداب قنوت و درفصل سوم تعقیبات نماز آمده است.
لازم به ذکر است که مطالب کتاب آداب الصلوه متناسب با حال عمومی است یعنی مخاطبان آن خواص نیستند.
در گزینش مطالب این کتاب تلاش شده است ، آن دسته از موضوعات که برای جوانان و دانشجویان سودمند است آورده شود .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما