loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش روشنفکران در تاریخ معاصر ایران (دوره سه جلدی)

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

نویسنده موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 1761

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

"نقش روشنفکران در تاریخ معاصر ایران" سری کتاب­هایی است که در تلاش است تابلویی گویا ولی کوتاه از گستره "تهاجم فرهنگی" ترسیم نموده و نقش و جایگاه روشنفکران دینی و غیردینی را در آن به نمایش بگذارد.
جلد اول این مجموعه به بررسی 8 چهره شاخص جریان روشنفکری و نقش آنان در تهاجم غرب به ایران می پردازد.افرادی نظیر میرزا ملکم خان، میرزا فتحعلی آخوندزاده، میرزا حسین خان سپهسالار، میرزا عبدالرحیم طالبوف، ...
جلد دوم از مجموعة «نقش روشنفکران در تاریخ معاصر ایران» به معرفی دو شخصیت معاصر، یعنی احمدکسروی و دکتر محمد مصدق، اختصاص دارد. این روشنفکران نقش بسیاری در ملیت گرایی ایرانیان داشتند.
جلد سوم این کتاب به زندگی مهندس مهدی بازرگان می­پردازد. مهندس مهدی بازرگان یکی از کسانی است که در وقایع پیش و پس از انقلاب نقش تاثیرگذاری را داشته­است و به سبب نگاه­های خاص خود به غرب و مسائل دین اسلام، موجب پیدایش احزابی چون نهضت آزادی ایران و(به طور غیر مستقیم) سازمان مجاهدین خلق شده­است.
این کتاب در شش فصل "زندگی­نامه مهندس مهدی بازرگان"، "شخصیت مهندس مهدی بازرگان و عوامل تاثیرگذار در شکل­گیری آن"، "اندیشه دینی بازرگان و جلوه­های آن"، "عملکرد بازرگان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی"،"عملکرد بازرگان پس از پیروزی انقلاب اسلامی" و "عملکرد بازرگان بعد از سقوط دولت موقت" به جوانب و زوایای مختلف زندگی بازرگان و تاریخ معاصر ایران می­پردازد. متن روان و ساده کتاب و استفاده از اسناد تاریخی و همچنین جامعیت کتاب در بررسی زندگی و افکار و اندیشه­های مهندس مهدی بازرگان این کتاب را از سایر کتاب­های مشابه متمایز می­کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما