loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نیمه پنهان: طریقت تزویر: روایتی تلخ از دنیای درویشی (دوره دو جلدی)

نیمه پنهان جلدهای 43 و 44

ناشر کیهان

نویسنده ح.کرمی

تعداد صفحات : 551

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در این کتاب، داستان فارسی درباره فرقه درویشان درج شده است. کتاب حاضر که نخستین مجلّد از مجموعه «طریقت تزویر» است، با هدف آشنایی جوانان با دام های موجود در جامعه در جهت دور نمودن آن ها از حقیقت دین و مذهب علوی تدوین شده است.

این کتاب، مشتمل بر داستانی واقعی درباره جوانی به نام «سپهر» است که در دام عدّه ای درویش گرفتار شده و با توجّه به برخی کرامات ظاهری که از سرسلسله دراویش دیده، مجذوب این تشکیلات می شود.
وی که دنبال گمشده خود بوده، می پندارد از این طریق می تواند یار گم گشته و بی نشان خود را باز یابد، امّا با توجّه به بصیرت درونی خود و راهنمایی های دلسوزانه چند تن از دوستان حقیقت بین، به زودی متوجّه دو رویی، ریاکاری، فساد و تظاهرات اعضای تشکیلات مورد بحث شده و راه خویش را از آن ها جدا کرده و به آغوش اسلام ناب باز می گردد.

جلد دوم «طریقت تزویر» روایتی داستانی، از ورود یک جوان عاشق پیشه به میان درویشان، برخی رفتارها و آداب و رسوم آنها، و درگیری با انحرافات و چالش های موجود در این مسیر است که ناشر آن را "روایتی تلخ از دنیای درویشی" یاد کرده است.
داستان این کتاب با شک و تردید سپهر نسبت به جریانات درویشی آغاز می شود که افسردگی و گم گشتگی او باعث آشنایی با شخصی به نام خانم جمشیدی می شود...
جلد دوم «طریقت تزویر» روایتی از ح.کرمی، شاعر و نویسنده معاصری است که با قلم روان خود برای روشنگری نسل جوان نقبی به دنیای فرقه های درویشی و تصوف زده است.
نویسنده در این کتاب بخشی از رویدادها و وقایع از عملکرد فرقه های دست ساز استعمار را به رشته تحریر درآورده است.

عناوین فصول دومین مجلد «طریقت تزویر» به شرح زیر است:
«یک قدم تا لغزش: انتقام زخمی، اختلافات خانقاهی، قیام شیخ بی مسند- زن دو شوهره، التیام؛ زخم نرگس، فرار از چشم خانقاه، صفا دادن صوفی، کلاه گشاد تشرف، گوساله سامری و...، گواه گرده زخمی، عصیان خانقاه گناباد، مهدورالدم، کینه های نورعلی شاه ، کوی بیتا و...پشت و خنجر: آخر بازی و...

اسناد و تصاویر در فصل پایانی کتاب است، فصلی که در آن خواننده با تصاویر و اسناد بسیار جالبی روبرو می شود؛ تصاویری از «بهلول حق پرست» در میان رقاصه های برزیلی در جشن هنر شیراز، «درویش بهلول» در حال بوسیدن دست و روی عبدالله ریاضی رئیس معدوم مجلس فرمایشی شاه، تصاویری از «خلیل عالی نژاد» آهنگسازی که قربانی اختلافات درون فرقه ای در سوئد شد و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما