loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جریان های اصلی اندیشه غربی - جلد اول

ناشر حکمت

نویسنده فرانکلین لو - فان - باومر

مترجم کامبیز گوتن

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 638

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جریان های اصلی اندیشه غربی به بیان خود نویسنده در مقدمه کتاب، کتابی است که می کوشد؛ به یاری اسناد و مقالات تفسیری، سرگذشت برخی از ماجراهای چشمگیر ذهن غربی را از قرون وسطای اولی گرفته تا روزگار کنونی ما که عصر اضطراب است حکایت کند. برای کسی که ذره ای قوه تصور در وجودش باشد این حکایت می تواند بی اندازه جالب باشد. این کتاب لااقل از دو گرایش مهم در فرهنگی واحد در خلال هفت یا هشت سده پرده بر می دارد. تهور و ماجرای پر خطر اندیشمندان و تلاش پی گیرشان را برای پیش برد دانش آشکار می سازد، از کسانی سخن می گوید که کوشیدند از دیدگاه محیط خود و مقدار معرفتی که در اختیارشان بود این جهان راز آمیز را توجیه کرده، معمای هستی بشر را حل نموده و اهداف اجتماعی عملی مفیدی را طرح ریزی کنند. این سرگذشت اساسا به اروپا و اروپائیان ربط می یابد، ولی به آمریکا و آمریکائیان تا جایی که مشارکتشان در فکر و فرهنگ غرب موثر بوده است بی ارتباط نیست.
مترجم محترم هم انگیزه خود از ترجمه این کتاب را در درجه ی نخست ادای حق شناسی نسبت به ادراک عمیق و نگرش بی آلایش نویسنده دانسته زیرا نویسنده هدفی را که در آغاز کتاب برای خود تعیین کرده تا آخر کتاب با صداقت و روشن بینی دنبال می کند و دچار لغزش نمی شود و در درجه دوم، بیان شاهکارهای ادبی، فلسفی، علمی و دینی بزرگانی چون سن توماس، سن آگوستین، دانته، اسپینوزا، نتیتن، ولتر، هگل، داروین، نیچه و ...با هدف شناساندن طرز فکرهایی که در تعیین سرنوشت فرهنگ غرب دخالت داشته اند، معرفی می کند.
این کتاب در دو جلد چاپ شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما