loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیوست فرهنگی از مفهوم تا روش

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

گردآورنده کتاب سید مجید امامی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 272

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11783 10003022
136,000 122,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که متشکل از مجموعه آثاری از آقایان حجت السلام دکترعبدالعلی رضایی، دکتر کیومرث اشتریان، دکتر حسن بنیانیان، دکتر حسین زاهد زاهدانی، دکتر وحید خاشعی و دکتر محمد فاضلی می باشد به کوشش دکتر سید مجید امامی در سه بخش ادبیات نظری پیوست فرهنگی در رشته های علوم اجتماعی، چهارچوب مفهومی و ضرورت پیوست فرهنگی، چگونگی تنظیم و تحقق پیوست فرهنگی تنظیم گردیده است.
این اثر که به تبیین این مفهوم می پردازد در سه بخش سازماندهی شده است: در بخش نخست که حاوی سه فصل کوتاه است، با توجه به مطالعات اجتماعی خصوصا مباحثی که به مداخلات رسمی و غیر رسمی در جامعه و تغییر جامعه متأثر از این مداخلات نظر افکنده اند، فحص و تقریری ارائه گشته است تا عقبه های احتمالی پیوست فرهنگی در علوم اجتماعی مورد توجه خواننده قرار گیرد و البته این فحص، به معنای قضاوت کتاب در این خصوص که پیوست فرهنگی ادامه این عقبه هست یا نیست نمی باشد.

در بخش دوم که که به چارچوب مفهومی و تبیین ضرورت پیوست فرهنگی اختصاص دارد؛ در سه فصل سعی شده تعریفی مفهومی و عملیاتی ارائه و روش مطالعه در تاثیرات فرهنگی نیز کالبد شکافی شود.
در بخش سوم که به چگونگی تنظیم و مطالعه در پیوست فرهنگی اختصاص پیدا کرده به طور عملیاتی مراحل و گام های پیشنهادی برای تحقق این امر ارائه شده است که یکی، رویکردی ابداعی و اقتراحی دارد و دیگری مبتنی بر تجربه مطالعات جامعه شناسی کاربردی و پارادایم "اتا" تنظیم شده که امکان بررسی تطبیقی را نیز به خواننده محترم می دهد.

پیوست فرهنگی از مفاهیم جدیدی است که به دنبال واژگان راهبردی «مهندسی فرهنگ»، «مهندسی فرهنگی» و «مدیریت فرهنگی» توسط مقام معظم رهبری در تاریخ 17/9/86 طرح گردیده و علاوه بر این که موضوع مراکز عمده سیاستگذاری قرار گرفته، اذهان بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشگران را به خود معطوف نموده است.

وجه مشترک برداشت های گوناگون از پیوست فرهنگی، توجه به بعد عملیاتی و تأثیرگذاری این موضوع در مدیریت فرهنگی کشور است. در یک نگاه کارکردی، طبعاً پیوست فرهنگی در دو رویکرد سلبی( پیش بینی ، رفع و دفع کژ کارکردهای سیاست ها و فعالیت ها) و ایجابی (اندراج و اشباع کارکرد فرهنگی سیاست ها و فعالیت های غیر فرهنگی) مورد توجه قرار می گیرد و که در مجموع، تدوین و اجرای آن می تواند نتایج و دستاوردهای فراوان و متنوعی را برای جامعه ایران به دنبال داشته باشد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما