loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غم عشق (گام های نخستین در سیر و سلوک)

5 (1)

ناشر انصاری | طوبای محبت

نویسنده عبدالقائم شوشتری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 296

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «غم عشق» بر آن است تا اولین قدم های سیر و سلوک را برای همگان به ویژه نسل جوان یادآور شود. حضرت استاد اهداف نگارش کتاب یاد شده را چنین برمی شمرد:

1. هدف اصلی دعوت مؤمنین به سوی خدای عزوجل است.
2. مخاطب ما جوانان صالح و خداجو هستند.
3. این کتاب در حد قدم اول برای سلوک نگارش شده است.
4. راه های سلوک مختلف است و راه ما راه عشق به خداست. البته از طریق ائمه اطهار(ع) و توأم با عبادات خالصانه، خدمت به خلق، ذکر، توسل، تحصیل، اشتغالات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و پرهیز از انزوا و رهبانیت مذمومه.
5. نویسنده کتاب، هر چند بر عرفان و راه سیر و سلوک تأکید و توصیه شدید دارد ولی در عین حال به مبانی حکومت دینی و رهبری فقیه عادل و حکومت صالحان و مجتهدان نیز اعتقادی راسخ و پابرجا داشته و این همه را نه در تنافی با هم، بلکه مکمل و متمم یکدیگر می بیند.
6. این کتاب ادعای گزافی ندارد و حتی بنده معتقدم یک کار علمی و تحقیقی انجام نداده ام، اما سعی کردم با اخلاص و بی ریا و بی ادعا با کاروانی از جوانان خداجو همه با هم به سوی خدا برویم. امیر قافله خداجویان، صاحب الامر و العصر و الزمان، حضرت مهدی(عج) هستند. بنده نیز کمترین سگ آستان آن جنابم.
7. از نظر این کتاب و روش سلوکی که ما در آن مسیر می رویم قبل از شروع به هر برنامه ای اگر تا امروز در اعمال عبادی خود از هیچ مرجع تقلیدی تبعیت نداشته اید، یکی از مراجع موجود را انتخاب کنید و احکام فقهی و عبادی خود را مطابق با رساله توضیح المسائل ایشان انجام دهید.
8. از آنجا که مخاطب این کتاب جوانان خداجو هستند، حتی الامکان تلاش شده است که عاری از اصطلاحات عرفان نظری باشد و راه سهل و همواره و میان بُری را برای خداجویان جوان تنظیم کند.

این کتاب در یک مقدمه و شانزده بخش تدوین یافته است. عناوین بخش های مختلف این کتاب به شرح ذیل است: انتخاب خدا، استمداد دائم از خداوند متعال، استغاثه به امام زمان، لزوم استاد، عبادت و بندگی، عشق و محبت شدید به خداوند و بندگان، قصص عاشقان، خدمت به خلق، اخلاص در عمل، خلوت با خدا و مناجات و دعا، حسن ظن به خداوند متعال، نقش لقمه حلال در سلوک، سالک و مسائل اجتماعی، نکته های سلوکی، دستور سلوکی امام صادق(ع) به عنوان بصری.

از وقتی که خداوند بشر را آفرید ارتباطش با خلق شروع شد. او خالق گشت و ما مخلوق. و از وقتی که رزق داد. او رازق شد و ما مرزوق. و از وقتی که ما را هدایت فرمود، او هادی شد و ما مهدی. و از وقتی او را پرستش کردیم، ما عابد شدیم و او معبود. و از وقتی دوستش داشتیم، او معشوق شد و ما عاشق. و از وقتی که در طلبش برآمدیم ما طالب شدیم و او مطلوب.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علیرضا گنجی

از عالی ترین کتابهاییه که خوندم

24 آبان 1399

رضا

دانلود ممکن نیست چرا مردم را اذیت میکنید

18 آبان 1394

در سایت پاتوق کتاب فردا فقط نسخه مکتوب آثار برای فروش قرار دارد و هیچ کتابی امکان دانلود نسخه دیجیتال ندارد.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما