loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست نامه امام علی (ع)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم مهدی مهریزی

با همکاری سید محمدکاظم طباطبایی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 675

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11880 10003022
180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سیاست نامه، کارآمدترین بخش موسوعة الإمام علیّ بن أبی طالب علیه السلام، برای کشورداری و ارجمندترین سرمایه برای ساماندهی تمدّن اصیل اسلامی در جامعه امروز بشر است.

سیاست نامه امام علی علیه السلام، در واقع، سیاستنامه حاکمیت ارزشهای انسانی است.

از این رو، نه تنها برای جهان اسلام و سیاستمداران مسلمان، بلکه برای همه کسانی که از حاکمیت زور و زر و تزویر با نامهای گوناگونْ رنج میبرند و تشنه حکومت ارزشها (و در رأس آنها: عدالت) هستند، بسی مفید و آموزنده است و به همین دلیل، این بخش از موسوعة الإمام علی علیه السلام، پیش از بخشهای دیگر، به فارسی ترجمه شد و به صورت مستقل در اختیار علاقهمندان قرار گرفت.

پیش از مطالعه این کتاب، توجّه خوانندگان گرامی را به چند نکته جلب میکنم:

1. سیاست نامه، برگردان کامل بخش پنجم از موسوعة الامام علی علیه السلام به فارسی است که به دو شکلِ: «فارسی به همراه متن عربی» و «فارسی بدون متن عربی» عرضه میگردد.

2. درآمد سیاست نامه، مشروحتر از «درآمد» بخش پنجم موسوعة الإمام علی علیه السلام است؛ چرا که تحلیلی با موضوع «علل تنها ماندن امام علی علیه السلام در اواخر دوره حکومت» و «دلایل عدم تداوم حکومت امام علی علیه السلام با وجود کارآمادیِ سیاستهای ایشان» را نیز در بر دارد که از بخش هفتم آن کتاب، اخذ شده است.

3. پس از انتشار چاپ نخست سیاستنامه امام علی علیه السلام، دیگر بخشهای موسوعة الإمام علی علیه السلام نیز به فارسی ترجمه شد و اکنون نسخه کامل فارسی- عربیِ آن با عنوان دانشنامه امیر المؤمنین علیه السلام بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ، در چهارده مجلّد، در دسترس علاقه مندان است.

4. آخرین اصلاحات انجام شده در متن دانشنامه امیر المؤمنین علیه السلام، در این ویرایش از سیاستنامه نیز اعمال گردیده است. به علاوه، متن عربی کتاب نیز اعرابگذاری شده است.

5. آنچه در «درآمدِ» سیاست نامه آمده، جمعبندی سیاستهای علوی است و برای آشنایی کامل با سیاستهای امام علی علیه السلام در زمینههای گوناگون، مراجعه به متن کتاب، به ترتیب عناوین سیاستها، ضروری است.

6. نشانیهای یاد شده در پاورقیِ «درآمد»، تنها بخشی از منابع مورد استناد در سیاست نامه اند. برای آشنایی با سایر منابع، مراجعه به متن کتاب، لازم است.

7. ترجمه انگلیسی این کتاب نیز در سال 2010 م (1389 ش/ 1431 ق) منتشر گردید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما