loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رضایت زناشویی

3.6 (8)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده عباس پسندیده

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 359

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11887 10003022
140,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

برای داشتن یک خانواده سالم و موفق نیازمند استفاده از مفاهیم کاربردی نظیر مفاهیم قرآن و حدیث در روابط خانواده ایم چرا که بسیاری از نابسامانی اوضاع خانواده به نادیده گرفتن آموزهای اسلامی در حوزه خانواده و روابط زناشویی برمی گردد.
کتاب «رضایت زناشویی» از دو بخش عمده تشکیل شده که به مباحث قبل و بعد از ازدواج می پردازد.
این کتاب در بخش نخست با نگاه کاربردی به مباحثی چون انتخاب همسر، شناخت جایگاه خانواده و این که چرا باید ازدواج کرد اشاره می کند.
همچنین در بخش دوم کتاب نیز با استفاده از نظریه پایداری خانواده در متون اسلامی، مباحث پس از ازدواج بررسی شده است و بر اساس آن تمامی مفاهیم و آموزه های اسلامی مرتبط با روابط خانواده تفهیم و تدوین شده اند.

فراز 1:
برخی نه به دلیل تنگناهای مالی، بلکه برای گریختن از پذیرش مسئولیت خانواده، از تن دادن به ازدواج سر باز می زنند. ابوذر، جریانی را در این باره از پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله نقل می کند:
پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله از مردی به نام عکاف پرسید: آیا همسر داری؟ گفت: نه ای پیامبر خدا... پرسید: آیا توان مالی داری؟ گفت: آری. پیامبر فرمود: ازدواج کن وگرنه از گنهکاران هستی.
و در روایتی دیگر از ایشان نقل شده است که:
چهار گروه اند که خداوند از بالای عرش بر آنها لعنت کرده است و ملائکه هم بر آن آمین گفته اند. کسی که از ترس فرزنددار شدن، حودش را از زنان باز دارد، ازدواج نکند و کنیز نگیرد...
ص 33
فراز 2:
اگر احسان به همسر، صرفاً یک تعامل انسانی ارزیابی گردد، انگیزه چندانی به وجود نمی آورد؛ به ویژه اگر تصور شود که این کار، موجوب پرتوقعی و پررویی همسر می گردد. در حالی که احسان به همسر، در ظاهر نیکی به یک انسان است؛ اما در واقع، یک تعامل الاهی است، نه انسانی، و این به دو جهت است: اول این که بر اساس روایات، احسان کننده به همسر در حقیقت مجرا و ابزار لطف خداوند به اوست. این که انسان مجرای لطف خداوند قرار گیرد و خداوند از طریق وی، نعمت خود را به دیگری برساند، بسیار شوق انگیز است...
ص 138فراز 3:
افراد بی تاب و ناراضی، معمولاً کسانی اند که از دنیا انتظار بهشت را دارند. در حالی که دنیا به جهت مأمموریتی که خداوند حکیم برای آن قرار داده برنامه خاصی دارد که انسان باید خود را با آن تنظیم کند...
پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله می فرماید:
اگر از دنیا آنچه را من می دانم، شما هم می دانستید، جان های شما از آن احساس راحتی می کرد...
اگر دنیا را آن گونه که هست نه آن گونه که می خواهید بشناسید، با وجود سختی ها و با اقرار به وجود آنها، باز هم احساس ناراحتی و نارضایتی به شما دست نخواهد داد.
ص 264 و 265 فراز 4:
الزاماً اینگونه نیست که هر جا سختی باشد، شادی و رضامندی نیست و آن جا که سختی نباشد، شادی و رضامندی خواهد آمد! این تصوّر نادرستی است...
در قرآن کریم آمده است: "حَمَلَتهُ أُمُّهُ کُرهاً" (احقاف - 15)؛ کره، یعنی مشقّت و سختی و کراهت، یعنی ناخرسندی. مادر، در دوران بارداری، فرزند خود را با سختی حمل می کند؛ اما این حمل، همراه با ناخرسندی و نارضایتی نیست. ممکن است این کار سختی فراوان داشته باشد؛ اما مادر با عشق، رضایت و خرسندی تمام، این کار را انجام می دهد. نباید تصور کرد که پیامد قطعی سختی ها، ناخرسندی و نارضایتی است و شادمانی و دشواری قابل جمع نیستند! انبیا و اولیای الاهی، بیشترین سختی ها را در زندگی تجربه کرده اند؛ اما هرگز ناراضی و ناخرسند نبوده اند.
ص 265 و 266
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما