loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب اسلامی در بوته آزمون: جنگ نرم بیست ساله و فتنه 88

ناشر دانش و اندیشه معاصر

نویسنده منوچهر محمدی

تعداد صفحات : 779

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12048 10003022
115,000 103,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع این کتاب، بررسی جنگ نرم و فتنه انگیزی های غرب علیه ایران است. نگارنده، در کتاب حاضر، به مطالعة این مقوله از سال 1368 هـ.ش تا سال 1388 یعنی زمان شکل گیری «جنبش سبز» پرداخته است. وی در این راستا سیاست ها و راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی را تشریح نموده و اهداف و راهبردهای آنان را توضیح داده است. همچنین بخش هایی از کتاب به ذکر کارنامة شخصیت های سیاسی تأثیرگذار در جنگ نرم و فتنة 1388، بررسی جریان های سیاسی تأثیرگذار، و مطالعة نقش ولایت و امت در مدیریت بحران و ختم غائله اختصاص یافته است.
----------------
حوادث و اتفاقات قبل و بعد از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در ایران، در تاریخ سی ساله نظام جمهوری اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به یقین از حوادث و اتفاقاتی استثنایی و کم نظیر بوده است.
برای کشوری که در طول این سه دهه و در شرایط سخت و حتی در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی تقریباً همه ساله یک انتخابات سراسری برگزار کرده و اجازه نداده است حتی یک روز هم وقفه و تأخیری در انجام انتخابات ایجاد شود و عموم آنها به آرامی و بدون ایجاد تنش و برخورد، برگزار شده اند. آنچه که در دوران انتخابات دهم ریاست جمهوری صورت گرفت ـ به ویژه مداخله ها و عطف توجه قدرت های بیگانه ـ همه را شگفت زده کرد.
ضرورت انجام یک مطالعه عمیق، همه جانبه و در عین حال علمی و دور از جار و جنجال های سیاسی و احساسی لازم بود تا نشان دهد که فتنه حاصل یک برنامه ریزی درازمدت، طولانی و نتیجه کار عمیق اتاق های فکر و درهم تنیده دشمن بوده است و می طلبد که بر اساس این پیش فرض، پژوهشی عمیق و همه جانبه صورت داده تا چرایی و چگونگی این ماجرا را دریافته و درنهایت، علل ناکامی دشمنان و توفیق انقلاب اسلامی در عبور موفقیت آمیز از این «آزمون » روشن شود.
این کتاب در هفت فصل به شرح زیر ارائه شده است: فصل نخست با عنوان کلیات به انقلاب اسلامی و اثرات آن می پردازد، فصل دوم سیاست ها و راهبردهای دشمنان در جنگ نرم بیست ساله است و فصل سوم نیز عملی کردن اهداف وراهبردهای جنگ نرم دشمن در ایران(بومی سازی) است.
فصل چهارم به کارنامه شخصیت های سیاسی تأثیرگذار در جنگ نرم و فتنه 88، فصل پنجم به جریان های سیاسی و جنگ نرم دشمن، نقش ولایت وامامت در مدیریت بحران و ختم غائله و فصل آخر نیز به نتیجه گیری از مطالب کتاب پرداخته است.

فراز1:
موسوی خوئینی ها پس از رحت امام رحمت الله علیه در توجیه تغییر موضوع خود در قبال ولایت فقیه، پرده از واقعیت موضع خود برمی دارد... و در این باره می گوید:
"من زمان امام هم ولایت مطلقه را قبول نداشتم، اما از آنجایی که امام جاذبه فوق العاده ای داشت و ما نیز از شاگردان ایشان بودیم، رویمان نمی شد که جلوی امام مخالفت کنیم؛ اما حالا که آن شرایط نیست، من می گویم، از همان ابتدا هم این مسئله را قبول نداشتم."
...

فراز 2:
پس از انتخابات هشتمین دوره ریاست جمهوری در 18 تیر ماه 1380 بود که فعالیت های خوئینی ها علنی تر می شود و در دیدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران... می گوید:
"آن چیزی که به شاه ضربه زد، نفی دین بود نه جدایی دین از سیاست... بعد از انقلاب هم عده ای اصرار داشتند که همه چیز را در دین پیدا کنند... و البته این تفکر در بعضی از قسمت های مدیریتی ما حاکم شد و به دام افراط افتادیم، باید محدوده حضور دین در عرصه های سیاسی و اجتماعی را مشخص کنیم... دین را وارد عرصه هایی نکنیم که پاسخی برایش ندارد."

فراز 3:
سردار مشفق می گوید:
"حذف رهبری و ولایت فقیه جزء اهداف اصلی و استراتژیک اینها است، یعنی این قضیه آقای احمدی نژاد بهانه است، هدف اصلی مقام معظّم رهبری است... فکر نکنید با مصداق مشکل دارند، آن ها زمانی با مصداق رهبری مشکل داشتند و می گفتند ایشان نباید رهبر باشند، باید آقای موسوی خوئینی ها رهبر می شدند... این فتنه و توطئه، بسیار پیچیده بود؛ می رفت تا تار و پود نظام را در هم بپیچد. طرح محدود و پاسخگو کردن رهبری، آقای موسوی خوئینی ها می گوید این رهبری 2 یا 5 ساله بشود، یعنی چه تا زمان ظهور امام زمان رهبری ادامه دارد. همین حرفی را که موسوی خوئینی ها زد، یک دو هفته بعدش این را هاشمی در مجلس خبرگان مطرح کرد."
صفحات 445 تا 458
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما