loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تحولات سیاسی ایران: بررسی مولفه های دین، تجدد و مدنیت در تاسیس دولت - ملت در گستره هویت ملی ایران

3.8 (20)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب تاریخ تحولات سیاسی ایران به بررسی مولفه های دین، تجدد و مدنیت در تاسیس دولت - ملت در گستره هویت ملی ایران می پردازد. این کتاب نوشته موسی نجفی و موسی فقیه حقانی است و در انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است. کتاب حاضر در برگیرنده مباحثی در زمینه تاریخ تحولات سیاسی ایران طی پانزده قرن دوران اخیر از عصر صفویه تا عهد انقلاب اسلامی می باشد.

مباحث کتاب بر اساس تاریخ تحولات سیاسی و بر محور (سنوات مهم تاریخی) و وقایعی که به نظر می رسیده، نقطه عطف اساسی بوده و به عنوان کلیدی برای یک برهه زمانی تلقی می شده، تقسیم و فصل بندی شده است. در این فصول مطالب بیشتر از حوزه (تاریخ نقلی) به سطح (تاریخ تحلیلی) منتقل گشته و در این قالب با نوعی مباحث اندیشه سیاسی و اجتماعی امتزاج یافته است.

در کتاب تاریخ تحولات سیاسی ایران، سعی شده است موضوعاتی کلیدی و اساسی و بنیادین مثل (هویت ملی)، (مبانی ملیت ایرانیان)، (سیردولت - ملت در ایران)، استعمار غرب، نظام های حکومتی و ماهیت آنها، اصلاح گران و اندیشه هایشان و نهضت ها وجنبش های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اعتلا و انحطاط ها در لابه لای سطور تاریخ جست و جو و برجسته شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حسن ییلاقی اشرفی

باید گفت که این کتاب یکی از بهترین کتب در رابطه با تاریخ معاصر ایرانه که به صورت جامع و روان تونسته مسائل و موضوعات تاریخی رو بیان کنه. زاویه دید متفاوت نسبت به مسائل مشروطه و البته نگاه فردمحور و جامعه محور نویسنده به دوران پساصفوی باعث شده تا حتی افرادی که هیچ اطلاعاتی در رابطه با مسائل تاریخ ایران ندارند، بتونن با خوندن این کتاب یک آگاهی و نگاه بی‌طرف نسبت به وقایع پیدا کنند و وقایع رو برای خودشون تصویر سازی کنند.

14 اردیبهشت 1402

محمد شمس

لطفا موجود نمایید

2 بهمن 1401

باسلام. برای آگاهی از وضعیت موجودی، روی گزینه به من اطلاع بده کلیک کنید.

سید رضا هاشمی

موجود کنید کتاب رو... ممنون

6 خرداد 1400

راضیه سیف

ببخشید امکان داره کتاب موجود بشه؟؟؟

1 اسفند 1399

سلام در صورت تجدید چاپ از طرف ناشر، در سایت هم موجود می شود

جواد صفرلو

چرا کتاب ناموجوده پس؟؟؟

25 آذر 1399

این کتاب چاپ تمام هست

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما